Jei automobilio savininkas turi automobilio valdymo patirties, jam padangų keitimas gali būti greitas ir paprastas. Tačiau nepatyrusia vairuotojui padangų keitimas gali būti sudėtingas ir su tam tikrais sunkumais. Šiandienos straipsnyje atsakysime į klausimą, koks yra teisingas padangų keitimas? Išanalizuosime pagrindines klaidas, apsvarstysime simetrinių, asimetrinių ir kryptinių padangų ypatybes ir išsiaiškinsime, kaip teisingai jas sumontuoti.
Ką reikia žinoti apie padangų tipus kai yra atliekamas padangų keitimas
Nesvarbu, ar turite padangas visureigiui ar sedanui.
Bendra padangų kvalifikacija yra tokia :
- Simetriškos padangos, kuriose protektorius, laidas ir šoninės sienelės yra išdėstytos simetriškai. Tinkamas padangų keitimas tokio tipo padangoms galima bet kurioje padėtyje;
- Kryptinis – protektoriaus raštas eina viena kryptimi. Kaip nustatyti, kad tokia padanga yra priešais jus? Rato šone bus užrašas „Rotation“ ir rodyklė, rodanti judėjimo kryptį. Turėkite tai omenyje kai yra atliekamas padangų keitimas;
- Asimetriškas – gaminys turi vidinę ir išorinę puses, kurias galima nustatyti pažiūrėjus į protektoriaus raštą. Turėkite tai omenyje kai yra atliekamas padangų keitimas. Rato išorėje matysite užrašą „Outside“, o vidinėje – „Inside“.
Be to, yra automatiniai ratai, kurių teisingas montavimas įmanomas tik kairėje arba tik dešinėje („kairės“ ir „dešinės“ padangos).
Kaip suprasti, kad toks produktas yra prieš jus? Rato šone bus užrašas „Dešinė“ arba „Kairė“. Ar yra toks žymėjimas? Tai reiškia, kad padangos keitimas bet kurioje pusėje bus teisingas, nesvarbu, ar tai kryptinė, ar asimetrinė.
Beje, parduodant galite rasti asimetrinių padangų, bet tuo pačiu ir nukreiptų. Pavyzdžiui, asimetrinės „kairės“ ir „dešinės“ padangos anksčiau buvo gaminamos „Nokian“ prekės ženklu. Tačiau šiandien tokios padangos praktiškai nėra gaminamos, nes jos tik nežymiai pagerina ratų charakteristikas.
Šiuolaikinių automobilių savininkai renkasi asimetrines padangas, nesvarbu, ar jos skirtos žiemai ar vasarai. Tokiuose gaminiuose vidinė sritis yra minkštesnė nei išorinė. Tai būtina, nes vairuojant automobilį didžiausia apkrova yra išorinė automobilio rato sritis. Jei automobilis turi tokias padangas, jis bus puikiai valdomas. Tačiau padangų keitimas nuo to nesikeičia.
Šiuolaikinis automobilis geriau stovi kelyje, nes kontaktinis plotas tarp padangos ir važiuojamosios dalies tapo didesnis. Akvaplaningo rizika sumažinama iki minimumo.
Asimetriškos padangos puikiai pašalina vandenį nuo sąlyčio su kelio dalimi, todėl automobilis tampa stabilus ir valdomas. Faktas yra tas, kad asimetrinės padangos išorėje yra didelės šaškės, o viduje – mažesnės. Todėl vandens nutekėjimas važiuojant šlapiu keliu tapo geresnis.
Gamintojai pradėjo gaminti „kairiąsias“ ir „dešines“ padangas, kad vairavimas būtų saugesnis. Tačiau ne visi niuansai buvo apgalvoti. Pavyzdžiui, tokios gumos kūrėjai nenumatė:
- produkcijos savikainos padidėjimas – juk jų gamybai reikėjo išleisti daugiau pinigų;
- sumaišties atsiradimas tiekėjų sandėliuose;
- nesupratimas, kurią atsarginę padangą imti – kairę ar dešinę, nes niekas nežino, kuris ratas pradės leisti orą.
Dėl šių priežasčių „kairiųjų“ arba „dešinių“ padangų išleidimas buvo nutrauktas.
Tinkamas padangų keitimas
Verta paminėti, kad norint pakeisti dvi padangas, reikia sumontuoti naują porą atgal, o susidėvėjusias padangas perkelti į priekį. Padangų keitimas reikalauja nemažai žinių. Faktas yra tai, kad naujos padangos gali sumažinti akvaplanavimo riziką, jei jos yra sumontuotos gale. Toliau analizuosime, kaip tinkamai sumontuoti padangas, priklausomai nuo jų tipo.
- Teisingas simetriškų padangų keitimas. Galite nesunkiai teisingai sumontuoti šias padangas. Montavimas atliekamas neatsižvelgiant į gumos vietą. Nereikia ieškoti simbolių ant rato. Jei turite simetriškas padangas, teisingas padangų keitimas bus greitas ir paprastas.
- Teisingas padangų keitimas su kryptiniu protektoriaus raštu. Čia svarbus padangų keitimas, atsižvelgiant į sukimosi kryptį. Atkreipkite dėmesį į rodyklę rato šone. Tinkamas padangų keitimas ant automobilio pagal protektoriaus raštą neįmanomas, jei nesilaikoma aukščiau nurodytos taisyklės. Kryptinis padangų raštas leidžia pašalinti drėgmę iš gumos ir važiuojamosios dalies sąlyčio taško. Taip sumažinama akvaplaningo rizika, o tai reiškia, kad mašina geriau valdys. Priešingu atveju, jei važiuosite šlapiu keliu, pablogės protektoriaus ir važiuojamosios dalies sukibimas. Automobilis taps nevaldomas ir nestabilus, gali įvykti avarija.
- Teisingas asimetrinių padangų keitimas. Teisingas padangų keitimas su asimetrišku protektoriaus raštu gali atlikti net pradedantysis. Norėdami tai padaryti, nustatykite ratą taip, kad jo išorinė pusė būtų pažymėta „Išorė“. „Inside“ bus parašyta ant padangos vidinės pusės. Kaip sužinoti, ar padangos nustatytos teisingai? Apeikite automobilį iš visų pusių, ant ratų pamatysite užrašą „Išorė“. Svarbiausia, neskubėkite darbo metu, atkreipkite dėmesį į užrašus ant padangų.
- Teisingas „dešinių“ ir kairiųjų padangų keitimas. Jei turite tokių padangų, rimtai kreipkitės į montavimą. Paimkite 2 poras padangų. Negalite turėti visų 4 ratų vienodai. Turi būti 2 kairiosios ir 2 dešinės padangos
- Tinkamas vasarinių ir žieminių padangų keitimas. Jei gyvenate Lietuvoje, žinote, kad automobilio padangas turėtumėte keisti du kartus per metus. Todėl įsivaizduodami, kaip atliekamas teisingas žieminių padangų keitimas, galėsite montuoti ir vasarines padangas. Padangų keitimas – nesvarbu, ar jos žieminės ar vasaros – atsižvelgiama į ratų sukimosi kryptį ir protektoriaus raštą. Sumontavus žiemines padangas reikia pasirūpinti, kad vasarinės padangos būtų tinkamai laikomos. Pavyzdžiui, kaip sandėliavimo vietą galite naudoti garažą, spintą. Svarbiausia padangas nuplauti, impregnuoti, o tada atleisti slėgį, užsirašyti. Jei guma laikoma be diskų, galite ją pakabinti. Bet kai padangos laikomos kartu su diskais, teisingiau jas išdėstyti horizontaliai. rekomenduojama prieš prasidedant vasaros ir žiemos sezonams. Dygliuotos kryptinės padangos neturėtų būti naudojamos vasaros mėnesiais, nesvarbu, ar turite sedaną ar sunkvežimį.
Ar galima dėti padangas su skirtingu protektoriumi
Kiekvienas automobilio savininkas nori sutaupyti pinigų automobilio priežiūrai. Taip, galima sutaupyti, pavyzdžiui, jei tinkama padanga tapo netinkama naudoti, žmogus gauna ne du naujus ratus, o vieną. Bet ant vienos ašies galima montuoti tik vienodo protektoriaus rašto padangas, tuo tarpu padangų parametrai turi būti vienodi. Padangų keitimas turi būti atsakingas darbas.
Kodėl dar automobilių savininkai naudoja skirtingas padangas? Jie tiesiog nenori gaišti laiko ir pastangų rinkdamiesi naują rinkinį. Gal gulėjo keli seni ratai, be to, draugas beveik už dyką atidavė 2-3 beveik naujas padangas.
Šiuos ratus žmogus naudoja ne tam, kad išsirinktų ir įsigytų naują komplektą. Tačiau internetinėje parduotuvėje JALA.LT konsultantai per porą minučių parinks reikiamą padangą. Galite užsisakyti pristatymą, o įsigytos prekės bus pristatytos nurodytu adresu.
Kodėl prieš montuojant reikia išbalansuoti padangas?
Kai baigiamas padangų keitimas ratas siunčiamas balansuoti. Ši procedūra reikalinga norint išlyginti visas skirtingų padangos elementų svorio paklaidas, atsirandančias dėl gumos gamybos technologijos specifikos.
Kai automobilio ratas nejuda, svorio skirtumai nėra svarbūs. Tačiau vos tik automobilis pradeda judėti, ypač jei greitis didelis, jaučiamas plakimas. Ratas atsitrenkia į vairą, jei sumontuotas priekyje.
Jei padanga pagaminta naudojant pažangiausias technologijas, paklaida matuojama nuo trijų iki keturių gramų. Norint subalansuoti tokį ratą, reikia labai nedaug specialių svarmenų. Tačiau kai guma pigi ir pagaminta sena įranga, svorio skirtumas bus 20–30 g ir daugiau. Tokio rato balansavimas vyksta naudojant daug svarmenų. Taip pat atsitinka, kad nebrangi padanga negali būti subalansuota iki tobulos būklės. Tada padanga montuojama ant galinės ašies. Kai vyksta padangų keitimas, būtinai paprašykite jas ir išbalansuoti.
Balansavimo procedūra parodys, kokia gera guma. Subalansuoti žemos kokybės biudžetines padangas yra gana sunku, dažniausiai automobilių mechanikai šią procedūrą atlieka aplaidžiai. Dėl to ratas ir toliau plaka. Balansavimą rekomenduojama stebėti asmeniškai. Tik tokiu būdu meistras savo darbą atliks kokybiškai. Kai vyksta padangų keitimas, taip pat rekomenduojama stebėti meistro darbą.
Ar norite, kad jūsų automobilis būtų saugus? Tuomet reikia žinoti, kaip atliekamas teisingas padangų keitimas. Turėdami šią informaciją galėsite kontroliuoti serviso darbuotojų, atliekančių padangų montavimą, darbą.