Audi A6 C6 3.2 FSI dažniausios problemos: išsamus vadovas

Audi A6 C6 su 3.2 FSI varikliu (2004–2011 m.) buvo kuriamas siekiant suderinti našumą, rafinuotą eigą ir modernesnę kuro įpurškimo technologiją. Tiesioginis įpurškimas, sklandus galios atidavimas ir komfortiška važiuoklė šį modelį ilgai darė patrauklų. Vis dėlto, didėjant ridai ir senstant komponentams, išryškėja pasikartojančios silpnos vietos, kurias pravartu žinoti tiek esamiems savininkams, tiek pirkėjams.

Variklio problemos

Anglies apnašos įsiurbimo kanaluose

3.2 FSI yra tiesioginio įpurškimo variklis: kuras patenka tiesiai į degimo kamerą ir „neplauna“ įsiurbimo vožtuvų. Dėl to ant jų laikui bėgant kaupiasi apnašos, kurios blogina oro srautą ir variklio darbą.

  • Galia ir reakcija prastėja, ypač aukštesniuose sūkiuose
  • Nelygus laisvos eigos darbas, ryškesnis šaltam varikliui
  • Uždegimo trūkčiojimai (misfire), gali įsižiebti variklio įspėjimas
  • Padidėja degalų sąnaudos
  • Mechaninis įsiurbimo valymas smulkintomis graikinių riešutų kevalų granulėmis – efektyviausias būdas atkurti pralaidumą
  • Cheminis valymas – papildoma priemonė, bet dažniausiai silpnesnis sprendimas
  • Profilaktika: kokybiški degalai, reguliarus aptarnavimas, periodiškas nuodugnesnis valymas

Grandinės ir įtempėjo dėvėjimasis

Šiame variklyje naudojama paskirstymo grandinė yra patvaresnė už diržą, tačiau ne amžina. Ištampyta grandinė ar pavargęs įtempėjas keičia fazes ir sukelia rimtų veikimo sutrikimų.

  • Trumpas skardėjimas paleidimo metu – ankstyvas požymis
  • Prastesnis traukimas, nelygus darbas, trūkčiojimai
  • Užsidega variklio įspėjimas, registruojami su paskirstymu susiję klaidų kodai
  • Įtempėjo keitimas – padeda, jei problema pagauta laiku
  • Grandinės keitimas – būtinas esant dideliam ištampymui; darbas imlus laikui ir brangus, bet gelbsti variklį
  • Prevencija: klausyti neįprastų garsų, tikrinti fazių nuokrypius diagnostikoje

Padidėjusios alyvos sąnaudos

Su didele rida dažniau dėvisi stūmoklių žiedai ir vožtuvų sandarikliai, todėl alyva gali patekti į cilindrus ir sudegti kartu su kuru.

  • Dažnesnis alyvos pildymas tarp aptarnavimų
  • Melsvi dūmai iš išmetimo, ypač stipriau akseleruojant
  • Dažniau įsižiebiantis žemo alyvos lygio įspėjimas
  • Sandariklių ar stūmoklių žiedų keitimas – radikalus, bet tvariausias sprendimas
  • Reguliari lygio kontrolė ir savalaikis papildymas – būtina, jei sąnaudos nedidelės
  • Tinkamos klampos alyva, kartais – aukštesnės ridos varikliams skirti tepalai

Pavarų dėžė: tiptronic ypatumai

6 laipsnių Tiptronic automatinė dėžė paprastai dirba švelniai, tačiau su amžiumi ir didele rida išryškėja tam tikri nusidėvėjimo ženklai. Juos gali lemti vidinių mazgų dėvėjimasis, transmisijos valdymo bloko (TCM) bėdos ar susenęs tepalas.

  • Staigesni, šiurkštūs perjungimai, ypač žemesnėse pavarose
  • Pavarų „praslydimas“ – sūkiai kyla, o greitėjimas vangus
  • Uždelstas įsijungimas perjungiant iš „P“ į „D“ ar „R“
  • Transmisijos įspėjimo lemputė
  • Transmisijos tepalo ir filtro keitimas pagal grafiką – pirmas žingsnis daugeliui atvejų
  • TCM programinės įrangos atnaujinimas ar modulio keitimas, jei problema – valdyme
  • Kapitalinis remontas arba keitimas, kai sudilo sankabos paketai ar kiti vidiniai elementai

Elektros sistemos trikdžiai

MMI sistemos sutrikimai

Multimedijos valdymas šiame modelyje apjungia navigaciją, garso sistemą ir klimatą, todėl net menkos klaidos juntamos kasdien.

  • Užstrigimai, sistemai prireikia paleidimo iš naujo
  • Juodas arba neįsijungiantis ekranas
  • Dalies funkcijų (pvz., navigacijos ar „Bluetooth“) praradimas
  • Programinės įrangos atnaujinimas – dažnai pakanka stabilumui atkurti
  • Valdymo bloko keitimas, jei atnaujinimai nepadeda
  • Akumuliatoriaus būklės patikra – silpna įtampa gali provokuoti MMI klaidas

Akumuliatoriaus ir generatoriaus bėdos

Vyresniuose A6 dažnos parazitinės srovės nutekėjimo problemos ar įkrovimo sutrikimai.

  • Dažnas akumuliatoriaus išsikrovimas po stovėjimo
  • Mirksinčios ar blėstančios lemputės
  • Lėtas starterio sukimasis užvedant
  • Akumuliatoriaus keitimas pagal gamyklines specifikacijas
  • Parazitinės srovės paieška – sugedusio grandinės dalyvio remontas/keitimas
  • Generatoriaus keitimas, jei įkrovimas neteisingas

Važiuoklė ir vairavimas

Pakabos dėvėjimasis

Valdymo svirtys, įvorės ir amortizatoriai su laiku praranda standumą – tai juntama komforte ir padangų nusidėvėjime.

  • Bildesiai ar stuksenimas per nelygumus
  • Nelygus padangų dėvėjimasis (dažnai – vidinės briaunos)
  • „Plaukiojantis“ automobilio elgesys posūkiuose
  • Valdymo svirčių ir įvorių keitimas – grąžina tikslumą
  • Amortizatorių keitimas – atkuria komfortą ir sukibimą
  • Periodinės apžiūros – padeda užkirsti kelią brangesniems remontams

Vairo mechanizmas ir stiprintuvas

Didelės ridos automobiliuose pasitaiko vairo krumpliastiebio susidėvėjimas ar vairo stiprintuvo siurblio problemos.

  • Padidėjęs vairo laisvumas, netolygus pasipriešinimas
  • Hidraulinio skysčio nuotėkiai ties krumpliastiebiu
  • Stangrus vairas mažais greičiais, džeržgiantis/žiauriantis garsas sukant
  • Krumpliastiebio keitimas – patikimas, nors ir brangesnis sprendimas
  • Tarpinių keitimas – gali padėti trumpam, bet dažnai laikinas sprendimas
  • Vairo stiprintuvo siurblio keitimas arba sistemos skysčio keitimas/„flush“, jei problemos lengvos

Priežiūros rekomendacijos

  • Laiku atlikti alyvos, filtrų ir aušinimo skysčio keitimus – tiesioginio įpurškimo varikliams tai kritiška
  • Stebėti pašalinius garsus paleidimo metu – grandinės bėdos taip pagaunamos anksti
  • Periodiškai tikrinti įsiurbimo švarą ir, esant poreikiui, atlikti mechaninį valymą
  • Transmisijai naudoti tik nurodytą tepalą ir laikytis keitimo intervalo
  • Akumuliatorių ir įkrovimo sistemą tikrinti profilaktiškai – stabiliai įtampai jautrios komforto sistemos
  • Po pakabos darbų atlikti suvedimą – sutaupys padangas ir pagerins valdymą

Išvada

Audi A6 C6 3.2 FSI žavi dinamika ir komfortu, tačiau su metais gali pareikalauti daugiau dėmesio. Dažniausi taikiniai – įsiurbimo apnašos, paskirstymo grandinės mazgai, didesnės alyvos sąnaudos, Tiptronic tepalų ir valdymo niuansai, MMI bei įkrovimo grandinė, taip pat pakabos ir vairo mechanizmo dėvėjimasis. Laiku diagnozuojant ir prižiūrint, šį modelį galima patikimai eksploatuoti daug kilometrų be netikėtų siurprizų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *