Mercedes-Benz S klasės W221 S 63 AMG – tai prabanga ir našumas viename, tačiau šis modelis turi kelias tipines silpnąsias vietas. Kad automobilis išliktų patikimas, verta žinoti, kokie gedimai pasitaiko dažniausiai, kaip atpažinti simptomus ir ką daryti, kad problemos neįsisenėtų. Žemiau – aiškus gidas apie variklį, transmisiją, pakabą, elektrą, aušinimą ir komforto sistemas, su praktiniais patarimais ir prevencija.
Variklis M156: silpnosios vietos
S 63 AMG širdis – rankomis surinktas 6,2 l atmosferinis V8 (M156). Jis garsėja dinamika, tačiau ilgainiui pasitaiko keli pasikartojantys gedimai.
Skirstomųjų velenėlių kumštelių dėvėjimasis
- Simptomai: spragsėjimas ar stuksenimas šiltame variklyje, silpnesnė trauka, padidėjusios sąnaudos.
- Priežastys: nepakankamas tepimas (alyvos badas, šlamos nuosėdos), didelės apkrovos vožtuvų mechanizmui.
- Sprendimai: keisti pažeistus skirstomuosius velenėlius ir stūmiklius; naudoti kokybišką sintetinę alyvą ir laikytis trumpesnių keitimo intervalų.
Įsiurbimo kolektoriaus gedimai
- Simptomai: nelygus darbas, klaidos lemputė, užgęstantis „įkvėpimas“ aukštesnėse apsukose.
- Priežastys: plastikiniai kintamo ilgio kanalų elementai trūkinėja ar stringa pavaros aktuatoriai dėl karščio ir vibracijos.
- Sprendimai: keisti kolektorių sustiprinta ar atnaujinta versija; kruopščiai patikrinti vakuumo linijas ir valdymo mechaniką.
Alyvos nuotėkiai
- Kur pasitaiko: vožtuvų dangtelių tarpinės, karterio tarpinė, galinis alkūninio veleno riebokšlis.
- Simptomai: dėmės po automobiliu, svilinamos alyvos kvapas, mažėjantis alyvos lygis.
- Sprendimai: keisti tarpiklius ir riebokšlius; reguliariai apžiūrėti, kad nuotėkiai būtų sulaikyti ankstyvoje stadijoje.
Pavarų dėžė 7G-Tronic: dažni nesklandumai
Septynių laipsnių automatinė pavarų dėžė 7G‑Tronic sugeba suvaldyti didelį sukimo momentą, tačiau turi tipinių bėdų.
Vėluojantys ar šiurkštūs perjungimai
- Simptomai: juntami smūgiai ar dvejonės perjungiant, ypač šylant transmisijai.
- Priežastys: nusidėvėjęs vožtuvų blokas ar valdymo plokštė (conductor plate), užterštas ATF, pavargę solenoidai.
- Sprendimai: atnaujinti ar keisti vožtuvų bloką/valdymo plokštę, pakeisti ATF ir filtrą pagal gamintojo specifikaciją, atlikti adaptaciją.
Greičių dėžės hidrokonverterio gedimai
- Simptomai: virpėjimas akseleruojant, slystantys pavarų perjungimai, didesnės sąnaudos.
- Priežastys: natūralus dėvėjimasis, perkaitimas, užterštas skystis.
- Sprendimai: keisti hidrokonverterį; prevencijai – laiku keisti ATF ir vengti per didelių temperatūrų.
Pakaba ir vairavimas: airmatic bei vairo mechanizmas
Airmatic suteikia puikų komforto ir valdymo balansą, bet sistema sudėtinga – todėl gedimų pasitaiko.
Oro pakabos nuotėkiai ir kompresorius
- Simptomai: nusėdusi viena ašis ar kampas, nevienodas kėbulo aukštis, pranešimas prietaisų skydelyje.
- Priežastys: susenę gumos elementai oro statramsčiuose, kompresoriaus perkrova ar elektros gedimai.
- Sprendimai: keisti nelaikančius statramsčius ir (ar) kompresorių; kaip alternatyva – kokybiški patobulinti antriniai komponentai.
Vairo mechanizmo (kreiptuvo) susidėvėjimas
- Simptomai: paspaudimai sukant, netolygus padangų dėvėjimasis, sunkesnis vairo sukimas.
- Priežastys: natūralus dėvėjimasis, sandariklių pažeidimai, lubrikacijos stoka.
- Sprendimai: keisti vairo mechanizmą; reguliarios patikros padeda užčiuopti gedimą anksčiau.
Elektra: multimedija ir parazitinės srovės
Infotainment/COMAND sistemos sutrikimai
- Simptomai: striginantis ar užšalantis ekranas, nereaguojantys mygtukai, dingstantis garsas.
- Priežastys: programinės įrangos klaidos, aparatūros gedimai, laidų jungčių oksidacija.
- Sprendimai: programinės įrangos atnaujinimas, defektuotų blokų remontas ar keitimas, instaliacijos patikra.
Akumuliatoriaus išsikrovimas stovint
- Simptomai: sunkus užvedimas po stovėjimo, visiškai „miręs“ akumuliatorius.
- Priežastys: parazitinės srovės iš valdymo modulių, neužgestantys salono apšvietimai ar kiti vartotojai.
- Sprendimai: atlikti nuotėkio diagnostiką, remontuoti ar keisti sugedusius modulius, užtikrinti, kad visos sistemos pereitų į miego režimą.
Aušinimas: radiatorius, termostatas ir vandens siurblys
Radiatoriaus nuotėkiai
- Simptomai: aušinimo skysčio balos, kylanti darbinė temperatūra, dažnas papildymas.
- Priežastys: korozija dėl senstančio skysčio, mechaniniai pažeidimai.
- Sprendimai: smulkius įtrūkius taisyti tik kaip laikina priemonė; patikimesnis kelias – radiatoriaus keitimas. Prevencija: periodiškas skysčio keitimas ir tik tinkamo tipo aušinimo skysčiai.
Termostato ir vandens siurblio gedimai
- Simptomai: svyruojanti temperatūra, perkaitimas ar peršalimas, ūžesys nuo siurblio, skysčio pėdsakai.
- Priežastys: strigęs termostatas, susidėvėję siurblio guoliai ar sparnuotė.
- Sprendimai: keisti termostatą ar siurblį; laiku atlikti profilaktiką, kad išvengtumėte antrinių pažeidimų.
Salonas ir komfortas: sėdynės bei klimato kontrolė
Elektrinių sėdynių pavaros
- Simptomai: strigusios padėtys, neveikianti atmintis, protarpinis veikimas.
- Priežastys: pavargę varikliukai, jungiklių kontaktų gedimai, laidų pažeidimai ar drėgmė.
- Sprendimai: keisti sugedusius variklius ir jungiklius, sutvarkyti instaliaciją; saugoti elektrinius mazgus nuo drėgmės.
Klimato kontrolės nesklandumai
- Simptomai: silpnas oro srautas, nevienodas šildymas/šaldymas, traškesiai ar ūžesiai iš oro kanalų.
- Priežastys: užsikimšęs salono filtras, ventiliatoriaus variklio gedimas, šaltnešio nuotėkis, valdymo bloko klaidos.
- Sprendimai: keisti filtrus, remontuoti/keisti ventiliatorių, sutvarkyti šaltnešio sandarumą, prireikus perprogramuoti ar keisti valdymo modulį.
Pakabos įvorės: spartesnis dėvėjimasis
- Simptomai: bildesiai nelygiame kelyje, netolygus padangų dėvėjimasis, mažesnis stabilumas.
- Priežastys: natūralus gumos senėjimas, purvas, drėgmė ir kelio druskos.
- Sprendimai: keisti svirčių ir stabilizatoriaus įvores kokybiškais analogais; poliretano įvorės – patvaresnė alternatyva.
Langų keltuvai: tipiniai gedimai
- Simptomai: langas nekyla/nenusileidžia, girgžda ar krenta į durų vidų.
- Priežastys: plastiko kreipiančiųjų ir kabelių dėvėjimasis, keltuvo variklio gedimai.
- Sprendimai: keisti keltuvo mechanizmą ar variklį; vengti papildomo krūvio stumiant langą rankomis.
Korozija: kur ieškoti ir kaip sustabdyti
- Rizikingos vietos: ratų arkos, slenksčiai ir dugnas, durų briaunos – ten, kur kaupiasi drėgmė ir purvas.
- Prevencija: reguliarus plovimas (ypač žiemą), dugno ir ertmių antikorozinis apdorojimas, laiku sutvarkyti dažo pažeidimus.
- Remontas: pažeistas vietas nušlifuoti, naudoti surišėjus/rūdžių konverterius, gruntuoti ir perdažyti.
Elektroninis užvedimo blokas (eis): starto problemos
- Simptomai: neužsiveda, raktelio neatpažinimas, užvedimo delsa.
- Priežastys: EIS modulio elektronikos defektai, raktelio gedimas ar išsikrovusi baterija.
- Sprendimai: EIS diagnostika, perprogramavimas ar keitimas; patikrinti ir prireikus atnaujinti raktelio komponentus.
Kaip prailginti w221 s 63 amg tarnavimą
- Trumpesni alyvos keitimo intervalai ir tik specifikaciją atitinkanti alyva.
- Reguliarūs transmisijos ATF ir filtro keitimai, atlikus adaptacijas.
- Airmatic sandarumo patikros, kompresoriaus darbo stebėsena, vairo geometrijos reguliavimas.
- Profilaktinė elektros sistemų diagnostika, parazitinių srovių paieška.
- Aušinimo skysčio keitimas pagal grafiką, radiatoriaus ir žarnų apžiūros.
- Laiku keičiami salono filtrai, prižiūrėta klimato kontrolės sistema.
- Antikorozinė apsauga ir greitas dažų pažeidimų sutvarkymas.
Apibendrinimas
W221 S 63 AMG sujungia komfortą ir sportiškumą, tačiau savo amžių ir sudėtingas sistemas išduoda tipiniai gedimai: nuo M156 vožtuvų mechanizmo ir įsiurbimo kolektoriaus iki 7G‑Tronic valdymo plokštės, Airmatic nuotėkių, infotainment strigimų ar EIS sutrikimų. Laiku atliekama diagnostika, kokybiškos dalys ir prevencinė priežiūra leidžia išlaikyti automobilį patikimą ir mėgautis tuo, dėl ko S klasė yra etalonas – tylia, galinga ir rafinuota kelione.

