Lietuva – automobilistų šalis. Šį teiginį kone idealiai pagrindžia tiek naujų, tiek naudotų transporto priemonių registracijos apimtys.
Nors naujų automobilių rinka Lietuvoje Europos mastu yra nykštukinė, tačiau to paties negalima pasakyti apie naudotų automobilių paklausą.
2020 metais Lietuvoje pirmą kartą buvo įregistruoti 147 104 naudoti automobiliai. Nors šis rodiklis yra gerokai mažesnis negu 2019 ar 2018 metais, tačiau net ir pasaulinės pandemijos metu Lietuvos gyventojai noriai ieškojo automobilio, kurį galėtų priglausti savo namų kieme.
Šį ganėtinai įspūdingą skaičių sudaro tūkstančiai skirtingų modelių, kurie gamykloje išriedėjo turėdami sedano, hečbeko ar kitą kėbulo tipą, o po variklio dangčiu slypėjo benzinu arba dyzelinu maitinamas variklis, hibridinė ar netgi elektros pavara.
Kadangi naudotų automobilių rinkoje netrūksta, automobilių istorijos ataskaitas generuojančios platformos carVertical ekspertai ryžosi atlikti eksperimentą, išanalizuoti retkarčiais sunkiai suvokiamus duomenų plotus ir galiausiai atsakyti į klausimą – kurie naudoti automobiliai Lietuvoje parduodami greičiausiai, o kurie – lėčiausiai?
Lengviausiai parduodami – vokiški
Lietuvių meilė vokiškiems automobiliams prasidėjo dar 1990-ųjų pradžioje, kuomet atsivėrę vartai į Vakarų Europą leido pasirinkti automobilį, atitinkantį ne tik turimą biudžetą, bet ir ilgai užslėptus norus.
Daugelio tai neturėtų stebinti, bet į mylimiausių gamintojų gretas netrukus buvo įtraukta eilė skirtingų gamintojų iš Vokietijos, pradedant „Audi“ ir baigiant „Volkswagen“.
Praėjus keliems dešimtmečiams nuo vakarietiškų automobilių invazijos į Lietuvą, viena vokiška markė iki šių dienų demonstruoja išskirtinę paklausą.
carVertical duomenimis, „Audi A4“ yra tas automobilis, kuris naują šeimininką suranda greičiausiai. Nepriklausomai nuo automobilio pagaminimo datos, variklio ar kėbulo tipo, „Audi A4“ automobilį asmuo parduoda per vidutiniškai 13 dienų.
Tuo tarpu antroje ir trečioje vietose likę 5 serijos „BMW“ ir „Audi A6“ naujų namų vidutiniškai ieško porą dienų ilgiau – 14 dienų.
Patys nepaklausiausi – korėjietiški
Pačių paklausiausių automobilių penketukas – akivaizdus. Jis leidžia susidaryti įspūdį, jog lietuviai daugiausiai simpatizuoja vokiškai technikai, tačiau tai nėra tiesa.
carVertical atlikto tyrimo duomenimis, ilgiausiai naujo pirkėjo ieškančių automobilių penketuką sudaro net du vokiški ratuočiai. Vis dėlto, jų pardavimo trukmė gerokai nublanksta prieš automobilį, kuriam Lietuvos vairuotojai, regis, nedemonstruoja simpatijų.
Europietiškų genų turintis „Kia Cee’d“ naujo šeimininko laukia vidutiniškai 62 dienas, o tai – net 14 dienų daugiau negu antroje vietoje likęs „Ford Fusion“. Pastarojo laukimo vidurkis siekia 48 dienas.
Nepopuliariausių automobilių penketuką užbaigė ekonomiškas, biudžetinės klasės „Škoda Rapid“ (46 dienos), „Mercedes-Benz“ GL visureigis (43 dienos) ir dailiosios lyties atstovių pamėgta „Opel Mokka“. Šis krosoveris naują šeimininką suranda po vidutiniškai 43 dienų.
Renkantis naudotą automobilį – kruopštesnė apžiūra yra privaloma
Kadaise naudoto automobilio įsigijimas prilygdavo liaudiškam posakiui „perki katę maiše“. Vis dėlto, naujų ir inovatyvių technologijų dėka naudoto automobilio paieškos dar niekada nebuvo tokios lengvos. Pavyzdžiui, internetu patikrinę VIN numerį galite iš karto pamatyti automobilio istoriją, tikrąją dominančios transporto priemonės ridą, automobilio aptarnavimo oficialiose atstovybėse istoriją bei dar šūsnį informacijos, kurią nesąžiningi pardavėjai labai dažnai mėgsta nutylėti.