Mercedes-Benz B-Class W247 B 180d – tai kompaktiškas vienatūris, kuriame susitinka erdvė, aukštesnės klasės įranga ir ekonomiškas dyzelinis variklis. Nuo 2019 m. gaminamas modelis išsiskiria patogiu salonu, išmaniosiomis sistemomis ir ramesniu, suaugusiu važiavimo charakteriu – praktiškas pasirinkimas šeimai ar miestui, bet pakankamai komfortiškas tolimoms kelionėms.
Kas tai per modelis
B 180d yra W247 kartos B klasės versija su efektyviu 2,0 l keturių cilindrų dyzeliniu varikliu. Jo apie 116 AG ir 260 Nm su 7 laipsnių dviem sankabom valdoma automatine dėže (7G-DCT) bei priekinių ratų pavara suteikia pakankamai traukos kasdienai ir išlaiko mažas sąnaudas – dažniausiai 4,5–5,0 l/100 km (priklausomai nuo sąlygų ir stiliaus). Iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja maždaug per 10 s, todėl lenkti užmiestyje nėra sudėtinga.
Svarbiausios savybės
Variklis ir transmisija
- 2,0 l dyzelis: subalansuota galia ir geras sukimo momentas žemose apsukose.
- 7G-DCT: greiti, švelnūs perjungimai, efektyvumas mieste ir užmiestyje.
- Priekinė pavara: stabilumas, numanomas valdymas, taupumas.
Salonas ir komfortas
Vienas stipriausių B klasės kozirių – erdvė. Sėdėsena aukštesnė, apžvalga gera, gale vietos daug net aukštesniems keleiviams. Kokybiškos medžiagos, tvarkingas surinkimas, tylus salonas. Galines sėdynes galima nulenkti ir padidinti bagažo zoną, tad automobilis prisitaiko tiek prie kasdienės rutinos, tiek prie kelionių.
Technologijos ir sauga
Multimedijos sąsaja MBUX – su ryškiu ekranų deriniu, natūralios kalbos balso valdymu ir intuityviu meniu. Vairuotojo pagalbinės sistemos padeda išvengti klaidų ir mažina nuovargį:
- Aktyvus stabdymo asistentas: automatiškai padeda stabdyti, jei kyla susidūrimo rizika.
- Juostos laikymo asistentas: įspėja ir subtiliai koreguoja trajektoriją.
- Aklosios zonos stebėjimas: perspėja apie transportą nematymo zonoje.
- Dėmesio stebėsena: atpažįsta nuovargio požymius ir siūlo pertrauką.
- Pre-Safe paruošimas: parengia saloną galimam smūgiui (diržai, langai, sėdynės).
Važiavimas ir valdymas
Nepriklausoma pakaba gerai sugeria nelygumus, todėl tiek mieste, tiek greitkelyje važiuojama ramiai ir tyliai. Vairas tikslus, kėbulas stabilus, o važiavimo režimai leidžia pasirinkti nuo ramesnio iki dinamiškesnio automobilio charakterio. Dvi sankabos automatika pavaras perjungia beveik nejuntamai, prisideda prie ekonomiškumo ir lengvo starto.
Sąnaudos ir priežiūra
Degalų ekonomija
Šio dyzelinio variklio ir 7G-DCT derinys praktiškai įrodo, kad vienatūris gali būti taupus: realios sąnaudos dažnai telpa į 4,5–5,0 l/100 km diapazoną. Sukimo momentas „iš apačios“ leidžia rečiau spausti akceleratorių, todėl ekonomiška ir mieste, ir užmiestyje.
Reguliari priežiūra
- Alyva: keiskite pagal gamintojo intervalus ir naudokite specifikaciją atitinkančią alyvą – tai tiesiogiai veikia ilgaamžiškumą.
- Kuro ir oro filtrai: švarūs filtrai palaiko trauką ir mažina sąnaudas.
- Stabdymo sistema ir pakaba: nusidėvėjusias dalis keiskite laiku, kad išlaikytumėte komfortą ir saugumą.
- Padangos: tinkamas slėgis ir rotacija mažina dyla, gerina sukibimą ir sąnaudas.
Dyzelio ypatumai
- DPF filtras: dažni trumpi važiavimai skatina užsikimšimą. Ilgesnės kelionės padeda regeneruoti filtrą.
- Kaitinimo žvakės: šaltuoju metu svarbios lengvam užvedimui, verta profilaktiškai tikrinti.
- Turbina: alyvos kokybė ir lygis – kritiškai svarbu turbinos ilgaamžiškumui.
Dažniausi gedimai ir kaip juos spręsti
Variklio darbo sutrikimai
- Nelygus laisvas bėgis, traukos stoka ar trumpas „uždelsimas“ akseleruojant dažniausiai siejami su kuro sistema: užsikimšęs kuro filtras, silpnas siurblys ar purkštukų (common rail) niuansai.
- DPF užsipildymas pelenais/suodžiais gali smarkiai pabloginti darbą – padeda priverstinė regeneracija, valymas ar keitimas.
Pavarų dėžės niuansai
- Vėluojantis ar šiurkštus perjungimas (ypač startuojant ar mažu greičiu) gali rodyti netinkamą alyvos lygį, susidėvėjusią sankabą ar transmisijos valdymo bloko sutrikimus.
- Reguliari transmisijos alyvos priežiūra ir švelnus startas prailgina DCT resursą.
Elektronika
- Multimedijos strigimai dažnai išsprendžiami programinės įrangos atnaujinimu ar modulio diagnostika.
- Jutikliai (parkavimo, juostos, kruizo): vieno elemento klaida gali sutrikdyti kelių sistemų darbą – būtina nuskaityti klaidas ir tvarkyti konkrečią grandį.
- Akumuliatoriaus išsikrovimas: priežastys – nuo generatoriaus iki „nemiegančių“ valdiklių. Padeda akumuliatoriaus ir tinklo srovės nuotėkio patikra.
Pakaba ir vairavimas
- Amortizatorių/statramsčių dėvėjimasis pasireiškia „supimu“, ilgesniu stabdymo keliu, mažesniu stabilumu.
- Bildesiai dažnai rodo įvorės, svirčių ar trauklių nusidėvėjimą.
- Padidėjęs vairo „laisvumas“ – tikrinkite vairo mechanizmą ir traukes.
Patikimumas ir išlaikymo kaštai
B 180d vertinamas už kokybišką surinkimą ir apgalvotą inžineriją. Laikantis aptarnavimo grafikų, didesnių netikėtumų tikimybė nedidelė. Tiesa, pažangios sistemos (infotainment, jutikliai, pagalbos technologijos) kartais reikalauja programinių atnaujinimų ar smulkių remontų, todėl ankstyva diagnostika padeda sumažinti kaštus. Dyzeliniai varikliai paprastai taupesni ir, prižiūrint laiku, patvarūs.
Taršos mokestis Lietuvoje
Registruojant ar perregistruojant automobilį Lietuvoje taikomas taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzelinis B 180d dažniausiai pasižymi mažesne CO₂ vertėmis nei galingesni benzininiai analogai, todėl mokestis paprastai būna palankesnis. Renkantis automobilį verta pasitikrinti konkrečią CO₂ reikšmę techniniuose duomenyse – ji tiesiogiai įtakos mokesčio sumą.
Išvada
Mercedes-Benz B-Class W247 B 180d – solidus pasirinkimas, jei ieškote ekonomiško, erdvaus ir komfortiško automobilio su gausiomis saugos bei pagalbinėmis sistemomis. Jis maloniai stebina kasdienėje eksploatacijoje, o tinkama priežiūra padeda išvengti tipinių dyzelio ir DCT transmisijos niuansų. Jei planuojate ilgiau gyventi su automobiliu, tai vienas iš tų modelių, kurie atsilygina patikimumu ir ramybe kelyje.

