Mercedes-Benz E klasės W212 E 200 (2009–2016) – komfortiškas ir technologiškas verslo klasės sedanas. Vis dėlto, kaip ir daugeliui sudėtingų automobilių, jam būdingos pasikartojančios bėdos. Žemiau – aiškiai sugrupuotos silpnos vietos, jų požymiai, priežastys ir sprendimai. Tai padės laiku diagnozuoti gedimus ir išvengti brangesnių remontų.
Variklis: dažniausi simptomai ir sprendimai
W212 E 200 naudoja turbokompresorinį keturių cilindrų benzininį variklį, kuris dera efektyvumą su dinamika. Vis dėlto dažniausiai minimi trys taškai: alyvos vartojimas, turbinos gedimai ir paskirstymo grandinės įtempiklio problemos.
Alyvos vartojimas
- Požymiai: tenka dažnai pildyti alyvą, mėlyni dūmai po užvedimo ar stipresnio akseleravimo, padidėjęs kvapas iš išmetimo.
- Priežastys: susidėvėję stūmoklių žiedai ar vožtuvų riebokšliai, užsikimšusi karterio ventiliacija, anglies nuosėdos.
- Sprendimai: tikslinė diagnostika, žiedų/riebokšlių keitimas, karterio ventiliacijos valymas. Naudokite aukštos kokybės alyvą ir laikykitės keitimo intervalų.
Turbokompresoriaus sutrikimai
- Požymiai: sumažėjusi trauka, juodi ar melsvi dūmai, „cypsintis“ garsas įsibėgėjant.
- Priežastys: alyvos nešvarumai, nepakankamas tepimas, mechaniniai sparnuotės pažeidimai.
- Sprendimai: dažniausiai – turbinos keitimas, privalomas alyvos ir filtrų pakeitimas, tepimo sistemos patikra, kad būtų išvengta pakartotinio gedimo.
Paskirstymo grandinės įtempiklis
- Požymiai: barškėjimas šaltam varikliui, netolygus darbas, galimi uždegimo praleidimai.
- Priežastys: natūralus nusidėvėjimas, alyvos spaudimo/tepimo stoka.
- Sprendimai: įtempiklio keitimas, grandinės ir kreipiančiųjų apžiūra. Laiku keičiamas tepalas ir tinkama specifikacija sumažina riziką.
Pavarų dėžė: tipinės bėdos
Septynių laipsnių automatinė dėžė paprastai veikia švelniai, tačiau senstant automobiliui pasitaiko perjungimo nesklandumų ir sukimo momento keitiklio „drebėjimo“.
Vėluojantys ar šiurkštūs perjungimai
- Požymiai: dvejonės perjungiant, smūgiai važiuojant lėtai ar stipriau spaudžiant akceleratorių.
- Priežastys: susidėvėjęs vožtuvų blokas, pažeista valdymo (conductor) plokštė, nepakankamas ar užterštas tepalas.
- Sprendimai: vožtuvų bloko arba valdymo plokštės keitimas, pilnas transmisijos tepalo ir filtro pakeitimas. Reguliarūs tepalų keitimai – būtini.
Sukimo momento keitiklio drebėjimas
- Požymiai: vibracijos lengvai įsibėgėjant, pablogėjęs ekonomiškumas, sunkiau palaikomas tolygus greitis.
- Priežastys: dėžės tepalo degradacija, vidinis keitiklio nusidėvėjimas.
- Sprendimai: keitiklio keitimas, transmisijos tepalo praplovimas ir specifikaciją atitinkančio tepalo naudojimas.
Pakaba ir vairavimas: ką dažniausiai tenka tvarkyti
Airmatic oro pakaba
- Požymiai: nelygus kėbulo aukštis, kietesnė eiga, pranešimai prietaisų skydelyje.
- Priežastys: oro statramsčių nuotėkiai, pervargęs kompresorius, elektros gedimai.
- Sprendimai: nesandarių statramsčių ar kompresoriaus keitimas, sistemos sandarumo patikra. Kai kada verta svarstyti patvaresnius pakaitinius komponentus.
Šarnyrų ir įvorių dėvėjimasis
- Požymiai: bildesiai per nelygumus, netolygus padangų dėvėjimasis, „plaukiojantis“ vairavimas.
- Priežastys: ilgametė apkrova, dažnas važiavimas prastesniais keliais.
- Sprendimai: svirčių įvorių ir kitų nusidėvėjusių detalių keitimas, ratų suvedimas. Periodinė apžiūra padeda užbėgti už akių didesniems gedimams.
Elektra: dažni gedimai ir diagnostika
Akuumo „nutekinimas“
- Požymiai: rytais išsikrovusi baterija, silpnas užvedimas.
- Priežastys: parazitinės srovės dėl valdymo blokų, relių ar multimedijos sistemos trikdžių, kurie neišsijungia užrakinus automobilį.
- Sprendimai: parazitinės srovės testas, sugedusio modulio identifikavimas ir remontas/keitimas. Svarbu užtikrinti, kad užrakinant neliktų įjungtų priedų ir periodiškai tikrinti elektros grandines.
Multimedijos (Command) sutrikimai
- Požymiai: užšalęs ekranas, nebereaguojantys valdikliai, išsijungiantis blokas.
- Priežastys: pasenusi programinė įranga, vidinės aparatinės klaidos, laidų pažeidimai.
- Sprendimai: programinės įrangos atnaujinimas, defektuotų komponentų ar laidyno remontas/keitimas. Švari elektros įtampa ir švelnus valdymas mažina tikimybę gedimams.
Elektroninis vairo užraktas (ESL)
- Požymiai: neužsiveda automobilis, vairas lieka užrakintas.
- Priežastys: ESL variklio susidėvėjimas ar elektronikos klaidos.
- Sprendimai: vairo užrakto mechanizmo keitimas ir sistemos adaptacija. Rekomenduotina profilaktiškai tikrinti susijusius modulius.
Aušinimo sistema: kur ieškoti priežasčių
Vandens siurblys
- Požymiai: aušinimo skysčio nuotėkis ties siurbliu, šaižus ūžesys, kylanti variklio temperatūra.
- Priežastys: guolių ar sparnuotės nusidėvėjimas.
- Sprendimai: siurblio keitimas, aušinimo skysčio atnaujinimas ir sistemos patikra. Laiku keičiamas skystis prailgina tarnavimą.
Termostatas
- Požymiai: netolygi variklio temperatūra, prastas salono šildymas ar perkaitimas.
- Priežastys: termostato strigimas atviroje arba uždaroje padėtyje.
- Sprendimai: kokybiško termostato keitimas, aušinimo sistemos nuorinimas ir teisingo skysčio naudojimas.
Radiatoriaus sandarumas
- Požymiai: krentantis aušinimo skysčio lygis, šlapios dėmės ant radiatoriaus, perkaitimas.
- Priežastys: korozija dėl netinkamo skysčio ar priežiūros, mechaniniai pažeidimai nuo kelio šiukšlių.
- Sprendimai: smulkių įtrūkimų remontas arba radiatoriaus keitimas, prevenciškai – reguliarus skysčio keitimas ir būklės tikrinimas.
Salonui būdingi nesklandumai
Elektrinių sėdynių reguliatoriai
- Požymiai: sėdynė nejuda arba juda tik dalinai, neveikia mygtukai.
- Priežastys: varikliukų susidėvėjimas, jungiklių ar laidų gedimai.
- Sprendimai: komponentų diagnostika ir keitimas. Venkite staigių kėlimų/nuleidimų ir saugokite saloną nuo drėgmės.
Klimato kontrolė
- Požymiai: nevienodas šildymas/šaldymas, silpnas oro srautas, pašaliniai garsai iš sklendžių ar ventiliatoriaus.
- Priežastys: užsikimšęs salono filtras, pūtiklio (blowery) gedimas, šaltnešio nuotėkiai, elektronikos trikdžiai.
- Sprendimai: filtro keitimas, pūtiklio remontas/keitimas, sistemos sandarumo patikra ir papildymas, valdymo modulio diagnostika.
Kitos silpnos vietos
Korozija
- Dažniausios vietos: ratų arkos, slenksčiai ir apatiniai durų kraštai, bagažinės briaunos.
- Priežastys: drėgmė, prastesnis drenažas, nepakankama apsauga nuo korozijos.
- Sprendimai: pažeistų vietų nuvalymas iki metalo, inhibitoriai, profesionalus dažymas. Prevenciškai – antikorozinė danga ir reguliarus plovimas, ypač po žiemos.
Langų keltuvai
- Požymiai: langas stringa, nejuda arba nusileidžia į durelių vidų.
- Priežastys: plastikinės mechanizmo dalys trūkinėja, trosai dėvisi.
- Sprendimai: keltuvo keitimas į patvaresnį pakaitalą, vengti lango varinėjimo iki „stopo“ be reikalo.
Parkavimo jutikliai
- Požymiai: klaidingi signalai, visiškas neveikimas, klaidų pranešimai.
- Priežastys: purvas ar drėgmė jutikliuose, laidynų pažeidimai, paties jutiklio gedimas.
- Sprendimai: jutiklių valymas, laidyno patikra, sugedusių daviklių keitimas.
Priežiūros rekomendacijos
- Laikykitės alyvos ir filtrų keitimo intervalų, naudokite gamintojo specifikaciją atitinkančius skysčius.
- Transmisijai periodiškai keiskite tepalą ir filtrą – tai ženkliai prailgina dėžės tarnavimą.
- Oro pakabą tikrinkite dėl nuotėkių ir kompresoriaus darbo – ankstyva diagnostika pigesnė nei vėlesnis kapitalinis remontas.
- Profilaktiškai tikrinkite elektros sistemą dėl parazitinių srovių, ypač jei automobilis dažnai stovi.
- Prižiūrėkite aušinimo sistemą: skysčio kokybę, siurblį, termostatą ir radiatorių.
- Rūpinkitės kėbulu: antikorozinė danga, sandariklių ir drenažų švara.
W212 E 200 gali tarnauti ilgai ir patikimai, jei žinote jo silpnas vietas ir prižiūrite proaktyviai. Ankstyvi požymių pastebėjimai ir kokybiškas remontas – geriausia investicija į automobilio ilgaamžiškumą.

