Mercedes-Benz E‑klasės W213 E 350 d – tai verslo klasės sedanas, sujungiantis komfortą, technologijas ir dyzelinio variklio trauką. Vis dėlto net ir šiame modelyje bėgant laikui išryškėja tam tikri pasikartojantys gedimai. Žemiau – aiškiai susisteminta apžvalga, kuo dažniausiai skundžiasi savininkai, kaip atpažinti simptomus ir ką daryti, kad remontai nekainuotų brangiai.
Apžvalga
E 350 d modelyje montuojamas 3,0 l eilinis šešių cilindrų turbodyzelis ir automatinė 9G‑Tronic pavarų dėžė. Dėl sudėtingų sistemų ir didelių apkrovų jautriausios vietos – turbokompresorius, kietųjų dalelių filtras (DPF), automatinės transmisijos valdymas, pneumatinė pakaba, elektronika, aušinimas ir jutikliai.
Variklio problemos
Turbokompresoriaus bėdos
- Simptomai: silpnesnė trauka, padidėję dūmai iš išmetimo, cypimo ar ūžimo garsas įsibėgėjant.
- Priežastys: alyvos nešvarumai ar trūkumas, perkaitimas, pašalinės dalelės įsiurbime.
- Sprendimai: turbinos keitimas arba kapitalinis remontas; kokybiška alyva, laiku keičiamas alyvos ir oro filtras, tinkamai veikiantis PCV/alsuoklis.
DPF filtro užsikimšimas
- Simptomai: prietaisų skydelio įspėjimai, vangus darbas, padidėjusios sąnaudos (L/100 km), dažnesnis regeneracijos poreikis.
- Priežastys: daug trumpų maršrutų, kai filtras nespėja regeneruotis; prastesnės kokybės kuras.
- Sprendimai: profesionalus DPF valymas arba keitimas; profilaktiškai – periodiškai ilgesnės kelionės pastoviu greičiu leidžiant filtrui natūraliai regeneruotis.
Alyvos nuotėkiai
- Tipinės vietos: vožtuvų dangtelio tarpinė, karterio tarpinė.
- Simptomai: dėmės po automobiliu, svilėsių kvapas, tepalo kvapas salone su įjungtu šildymu.
- Sprendimai: tarpinės keitimas; laiku atliekami alyvos keitimai mažina sandarinimo detalių degradaciją.
Pavarų dėžės gedimai
- Kietas perjungimas: dažniausiai padeda transmisijos valdymo bloko (TCU) programinės įrangos atnaujinimas ir alyvos su filtru keitimas.
- Delsa įsibėgėjant ar „pagalvojimas“: galimas hidrokonvertoriaus gedimas, žemas alyvos lygis ar TCU sutrikimai. Sprendimai – alyvos lygio korekcija, programos atnaujinimas ar hidrokonvertoriaus keitimas.
- Pavarų praslydimas: būdingesnis didelės ridos automobiliams; priežastis – sudilusios sankabėlės ar juostos. Reikalingas kapitalinis remontas arba keitimas. Padeda švelnesnis eksploatavimas ir reguliari priežiūra.
Pakabos ir vairo sistemos trūkumai
- Pneumatinės pakabos (Airmatic) sandarumo praradimas: leidžiantys oro statramsčiai ar kompresoriaus nusidėvėjimas lemia „sėdančią“ pakabą, nelygų kėbulo aukštį, įspėjimus skydelyje. Sprendimas – defektuotų komponentų keitimas, periodinės apžiūros.
- Laisvumas vairo mechanizme: susidėvėję traukės ar vairo krumpliastiebis sukelia klaksėjimą, netikslų vairavimą. Reikia keisti nusidėvėjusias detales ir atlikti suvedimą.
Elektrinės sistemos nesklandumai
- Akumuliatoriaus išsikrovimas: parazitinės srovės nutekėjimas iš valdymo blokų, informacinės‑pramogų sistemos ar jutiklių. Sprendimai – diagnostika pagal srovės vartojimą, programinės įrangos atnaujinimai, defektuotų modulių keitimas. Ilgai stovint rekomenduojamas palaikomasis įkroviklis.
- Jutiklių klaidos: netikslūs atstumai, išsijungiančios pagalbos sistemos, perspėjimai. Priežastys – laidų kontaktai, užteršimas, programinės klaidos. Padeda jutiklių valymas, jungčių patikra, prireikus – keitimas ir kalibracija.
Salono ir komforto įrangos problemos
- Infotainment sistemos strigimai: užšąlantis ekranas, neveiklūs valdikliai, nesklandi Bluetooth jungtis. Dažniausiai pagelbėja programinės įrangos atnaujinimas; jei gedimas aparatinis – keitimas (ekranas ar valdymo blokas).
- Elektrinių sėdynių mechanizmų gedimai: stringantys judesiai ar visai nereaguojantys mygtukai. Tipinės priežastys – varikliukų, jungiklių ar laidų gedimai, drėgmės patekimas. Reikalinga diagnostika ir defektuotų dalių keitimas.
Aušinimo sistemos sutrikimai
- Radiatoriaus pratekėjimas: korozija ar mechaniniai pažeidimai sukelia aušinimo skysčio nuotėkį, perkaitimą. Sprendimas – radiatoriaus keitimas; profilaktika – laiku keisti aušinimo skystį ir naudoti gamintojo specifikacijas atitinkančias medžiagas.
- Vandens siurblio (pompos) nusidėvėjimas: aušinimo skysčio nuotėkis, ūžimas nuo guolių, kylanti temperatūra. Reikalingas siurblio keitimas ir su tuo susijusių diržų bei įtempėjų patikra.
Triukšmai ir vibracijos
- Pakabos bildesiai: susidėvėję įvorės, šarnyrai ar amortizatoriai sukelia triukšmą ir vibracijas nelygiuose keliuose. Padeda nusidėvėjusių dalių keitimas ir reguliarus patikrinimas.
- Vėjo ūžesys: dažniausiai dėl langų ar durų sandariklių susidėvėjimo. Sprendimai – sandariklių reguliavimas ar keitimas, periodinis jų valymas ir priežiūra.
Kėbulo ir papildomi niuansai
- Ankstyva korozija: jautriausios vietos – ratų arkos, dugnas, durų apačia. Padeda dažnesnis plovimas žiemą ir antikorozinė danga; židinius svarbu sutvarkyti anksti (nušlifavimas, gruntas, dažymas).
- Elektrinis stovėjimo stabdis: kartais neužsifiksuoja ar neatsifiksuoja dėl pavarų mechanizmo ar elektrinės dalies sutrikimų. Dažniausiai sprendžiama perdiagnostavus modulį, atnaujinus programą arba pakeitus pavarą/aktyvatorių.
Profilaktika ir eksploatavimo patarimai
- Laiku keiskite alyvą ir filtrus, naudokite gamintojo reikalavimus atitinkančius tepalus – tai svarbiausia turbokompresoriaus ir grandinių ilgaamžiškumui.
- DPF apsaugai reguliariai planuokite ilgesnes keliones pastoviu greičiu, venkite nuolatinio trumpų atstumų režimo.
- Transmisijai – periodiškai atnaujinkite programinę įrangą ir pagal grafiką keiskite alyvą su filtru.
- Pneumatinei pakabai – tikrinkite sandarumą, kompresoriaus darbą ir aukščio jutiklius; pastebėję nelygų kėbulo stovį, reaguokite nedelsdami.
- Elektrikai – stebėkite akumuliatoriaus būklę, saugokite automobilį nuo ilgo stovėjimo be įkrovimo; jutiklius ir kameras laikykite švarius.
- Aušinimui – naudokite tinkamą aušinimo skystį ir laikykitės keitimo intervalų; pastebėję kvapus ar dėmes, nedelskite atlikti slėgio testą.
- Kėbului – žiemą dažniau plaukite dugną ir ertmes, laiku atstatykite apsaugines dangas.
E‑klasės W213 E 350 d gali tarnauti patikimai ir ilgai, jei laiku atliekama profilaktika ir nesklandumai sprendžiami iškart jiems pasirodžius. Pastebėję simptomus, verta atlikti nuodugnią diagnostiką ir, jei reikia, darbus patikėti kvalifikuotiems specialistams.

