Mercedes-Benz S klasės W220 S 430 – prabangus sedanas, kuris savo laiku kėlė kartelę komfortui ir technologijoms. Tačiau bėgant metams net ir šis modelis turi tipinių silpnų vietų. Žemiau – aiškiai sudėliota, ko tikėtis iš senstančio S 430, kokie simptomai išduoda bėdas, kas paprastai būna jų priežastimi ir kaip protingai jas spręsti.
Pakabos bėdos: airmatic sistemos silpnosios vietos
Airmatic pneumatinė pakaba suteikia puikų pravažiavimo komfortą ir reguliuojamą prošvaisą, bet kartu yra viena jautriausių W220 vietų. Dažniausi simptomai: įspėjimas skydelyje, nevienodas kėbulo aukštis ar staiga sukritęs kampas, kietesnis važiavimas nei įprasta.
Dažniausiai problema slypi prasisandarinusiuose oro statramsčiuose bei pavargusiame kompresoriuje. Guminės diafragmos ir sandarikliai su amžiumi praranda sandarumą, o dirbdamas „ant nuotėkio“ kompresorius greitai pavargsta. Sprendimas – keisti praleidžiantį statramstį ir (arba) kompresorių, o profilaktiškai pravartu tikrinti žarnas, vožtuvų bloką ir smulkias nuotėkio vietas. Kokybiški antriniai komponentai dažnai būna racionalus pasirinkimas kainos ir patikimumo požiūriu.
Variklis ir našumas: kas linkę gesti
4,3 l V8 garsėja švelniu darbu, bet laikui bėgant pasitaiko tipinių istorijų.
- Alyvos pratekėjimai. Dažniausi taškai – vožtuvų dangtelių tarpinės, karterio tarpinė, galinis alkūninio veleno sandariklis. Karščiui ir slėgiui veikiamos tarpinės sukietėja ir ima leisti. Padeda naujos tarpinės, o naudojant kokybišką sintetinę alyvą ir laikantis keitimo intervalų, rizika mažėja.
- MAF (oro srauto) jutiklis. Jo gedimas pasireiškia nelygiu laisvu sūkiu, vangiu įsibėgėjimu, padidėjusiomis sąnaudomis. Priežastis dažnai – užteršimas dulkėmis ar alyvos garais. Kartais pakanka švelniai išvalyti specialiu valikliu, bet patikimiausia – pakeisti nauju.
- Aušinimo sistema. Radiatoriaus pratekėjimai ir vandens siurblio susidėvėjimas – ne retenybė. Simptomai: kylanti temperatūra, dingstantis aušinimo skystis, triukšmai nuo siurblio. Sprendimas – keisti defektuotą dalį ir periodiškai atnaujinti aušinimo skystį.
Pavarų dėžė: automato niuansai
Automatinė transmisija paprastai dirba švelniai, bet su amžiumi gali atsirasti keletas tipinių nesklandumų.
- Pavarų „praslydimas“ ir vėluojantys perjungimai. Dažna priežastis – vožtuvų bloko susidėvėjimas ar laidininko plokštės (conductor plate) gedimas. Problemas paaštrina nešvarus ar per mažas transmisijos skysčio kiekis. Padeda laidininko plokštės keitimas, vožtuvų bloko remontas ir reguliarus alyvos su filtru keitimas.
- Keitiklio (torque converter) bėdos. Pasireiškia vibracijomis įsibėgėjant, šiurkščiais perjungimais, prastesnėmis sąnaudomis. Dažniausia priežastis – natūralus susidėvėjimas, kurį spartina prastas skystis. Sprendimas – keisti keitiklį ir prižiūrėti alyvos būklę.
Elektros sistema: dažni gedimai
Komforto elektronikos šiame modelyje daug, todėl elektros nesklandumai – dažni.
- Akumuliatoriaus išsikrovimas. „Parazitinė“ srovė gali kilti dėl klaidingai veikiančių valdymo blokų, jutiklių ar multimedijos. Reikia pamatuoti ramybės srovę, surasti grandinę, kuri ryja energiją, ir tvarkyti kaltininką. Padeda ir elementari disciplina – išjungti visus vartotojus paliekant automobilį.
- Uždegimo elektronika (EIS) ir raktelis. Tipiniai simptomai – protarpiais nesisuka starteris, sistema neatpažįsta rakto. Priežastys: EIS modulio defektai ar nusidėvėję rakto komponentai. Sprendimai – perprogramavimas arba keitimas, rakto remontas ar naujas elementas. Naudinga saugoti raktą nuo drėgmės bei smūgių.
- Multimedija ir valdymas. Pasitaiko užstringantis ekranas, nereaguojantys mygtukai, garso triktumai. Paprastai padeda programinės įrangos atnaujinimai, instaliacijos patikra ar gedusių mazgų keitimas.
Salonas ir komfortas: kas sensta
- Elektros sėdynių pavaros. Sėdynės gali „užstrigti“ vienoje padėtyje dėl motorėlio, jungiklių ar laidų pažeidimų. Reikia nustatyti kaltą komponentą ir jį pakeisti; profilaktikai verta vengti staigių, dažnų pilno ilgio reguliavimų ir saugoti laidyną nuo drėgmės.
- Klimato kontrolė. Nelygi temperatūra, silpnas oro srautas ar keisti garsai dažniausiai susiję su ventiliatoriaus gedimu, užsikimšusiu salono filtru, šaltnešio nuotėkiu ar valdymo modulio nesklandumais. Padeda filtras, tvarkingi freono lygiai, sandarumo paieška ir gedusių dalių keitimas.
Kėbulas: ankstyvas rūdijimas
Šiam modeliui būdingas greitesnis nei norėtųsi korozijos atsiradimas. Dažniausios vietos – ratų arkos, slenksčiai, dugnas, bagažinės kraštai. Priežastys – vandens ir purvo kaupimasis drenažuose, abrazyvas ir kelio druskos.
Kaip elgtis: pašalinti rūdis mechaniškai, naudoti inhibitorius ir kokybiškai perdažyti. Prevencijai – reguliariai plauti dugną ir nišas (ypač žiemą), papildomai konservuoti ertmes ir jautrias vietas.
Langų keltuvai: kodėl nuleidžia rankas
Langų mechanizmų gedimai dažni dėl trapios plastikos elementų, kurie su laiku trūkinėja. Simptomai – langas stringa, slenka nelygiai ar įkrenta į dureles. Sprendimas – keisti keltuvo mechanizmą. Patvarumui rinktis kokybiškus pakaitalus ir vengti bereikalingo langų „žaidinimo“ esant šalčiui.
Sbc stabdžiai: ko tikėtis
Sensotronic Brake Control – pažangi, bet amžiui jautri sistema. Gedimai pasireiškia įspėjimais skydelyje, silpnesniu stabdymu ar net labai ribotu veikimu. Pagrindinės priežastys – hidraulinio siurblio susidėvėjimas ir valdymo elektronikos defektai.
Sprendimai – SBC siurblio ar valdymo bloko keitimas, programinės įrangos atnaujinimai, periodinės patikros. Prieš imantis remonto verta pasitikrinti, ar konkrečiai transporto priemonei nebuvo taikytos gamintojo programos, susijusios su šios sistemos patikimumu.
Išvada
W220 S 430 teikia daug komforto, bet reikalauja dėmesio tipinėms vietoms: Airmatic pakabai, variklio sandarumui ir aušinimui, automatinės dėžės hidraulikai, elektros sistemoms, kėbulo apsaugai nuo korozijos ir langų keltuvams. Reguliari profilaktika, kokybiškos dalys ir laiku atliekami darbai ne tik sumažina netikėtumus, bet ir leidžia šiam modeliui išlaikyti tai, už ką jis vertinamas – ramų, rafinuotą važiavimą.

