Kiekvienas vairuotojas trokšta įsigyti savo svajonių motociklą, tačiau didelės kainos ir mažas pasirinkimas neretai kliudo šią svajonę įgyvendinti. Kaip išsirinkti kainos ir kokybės santykį atitinkantį motociklą?
1. Pirkite motociklą ne sezono metu
Automobilis gali būti naudojamas ištisus metus, pernelyg nesukant galvos, kaip jis prisitaikys prie kintančių oro sąlygų. Su motociklais viskas kitaip, todėl žiemą daugumoje šalių jie stovi nenaudojami. Ne sezono metu motociklų kainos mažesnės, todėl verta tuo pasinaudoti.
„Didžiausias naudotų motociklų pasirinkimas būna pavasarį. Sezono pradžioje kainos pakyla, todėl siekiant sutaupyti, verta pirkti motociklą vėlyvą rudenį arba ankstyvą žiemą“, – sako motociklų ir automobilių istorijos patikras teikiančios platformos „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Pasak jo, vidutinės naudotų motociklų kainos mažiausios būna nuo spalio iki vasario. Kovo pradžioje kainos pradeda kilti ir aukščiausią tašką pasiekia gegužę.
2. Rinkitės naudotą vietoje naujo
Motociklų gamintojai pastaraisiais metais susidūrė su tomis pačiomis problemomis kaip ir automobilių pramonė. Tiekimo krizė ir lustų trūkumas lėmė kainų augimą bei išaugusius pristatymo terminus. Rinkdamiesi naudotą motociklą ne tik išvengsite šių dalykų, bet ir neprarasite pinigų dėl spartaus transporto priemonės nuvertėjimo.
Vidutinis platformoje tikrinamo motociklo amžius – 10.7 metų. Taigi dauguma pirmojo motociklo ieškančių pirkėjų renkasi naudotą modelį vietoje naujo.
Pasak įvairių tyrimų, per pirmuosius keletą metų motociklas nuvertėja labiausiai. Vėliau nuvertėjimas sulėtėja ir motociklo vertė krinta tolygiai. Įsigiję naudotą motociklą ir pardavę jį po keleto metų prarasite daug mažiau pinigų nei nusipirkę naują.
Nauji motociklai neretai turi gamybinių defektų, kurie vėliau išsprendžiami, todėl šios problemos senesnių modelių nekamuoja. Žinoma, perkant naudotą motociklą reikia atsižvelgti ir į tam tikras rizikas.
3. Patikrinkite motociklo žalų ir ridos istoriją
Kaip ir naudotų automobilių rinka, antrinė motociklų rinka nėra skaidri. Neretai siekdami kuo daugiau uždirbti, pardavėjai slepia motociklo defektus ir klastoja ridą.
Išanalizavus automobilių istorijos patikros platformoje tikrintų motociklų ataskaitas paaiškėjo, kad net 50.38 proc. jų buvo patekę į eismo įvykį. Dažniausiai apgadinami „Yamaha“ motociklai, tačiau brangiausiai atsieina „Triumph“ motociklų remontas – vidutiniškai 9 315 eurų.
16,7 proc. visų „carVertical“ tikrintų motociklų rida suklastota. Jei internete peržiūrėtumėte naudotų motociklų skelbimus, pamatytumėte, jog daugumos jų rida siekia 10-20 tūkst. kilometrų, kai realybėje ji gali būti 10 kartų didesnė.
Viena vertus, pirkėjai turėtų vengti apgadintų motociklų dėl savo pačių saugumo – net ir nedideli mechaniniai pažeidimai gali turėti įtakos motociklo valdymui ir sukelti skaudžias pasekmes. Kita vertus, žinodami apie motociklo žalas, galėsite suderėti geresnę kainą.
„Perkant motociklą svarbu išsiaiškinti jo žalų istoriją ir patikrinti, ar jo rida nesuklastota. Motociklų istorijos ataskaita suteiks visą šią informaciją ir dar daugiau“, – sako M. Buzelis.
Kitas svarbus dalykas, į kurį reikia atkreipti dėmesį istorijos ataskaitoje, ar motociklas nevogtas. „<carVertical“ duomenys rodo, kad daugiausiai motociklų pavagiama Jungtinėje Karalystėje, Ukrainoje, Lenkijoje ir Rumunijoje.
Patikrinti motociklo istoriją neužtenka – prieš perkant svarbu nuvežti motociklą apžiūrai į profesionalų motoservisą.