Rinkdamiesi naudotą automobilį, vairuotojai labiausiai atsižvelgia į būklę, rida ir kainą. Tačiau spalva taip pat tampa svarbiu veiksniu. „CarVertical“, bendrovė teikianti automobilių istorijos ataskaitas, atliko tyrimą, kuris atskleidė, kad Lietuvos vairuotojai labiausiai vertina santūrias spalvas ir vengia ryškių automobilių.
Pagal „CarVertical“ duomenis, 30,2% Lietuvoje tikrintų automobilių buvo pilkos spalvos, o baltos ir juodos spalvos automobilius renkasi po 17,9%. Tendencijos panašios ir kitose Europos šalyse, kur pilka, juoda ir balta laikomos praktiškomis spalvomis.
2000 m. pilkos spalvos automobilių buvo net 40,6%, tačiau vėliau šis skaičius sumažėjo. Tuo tarpu baltos spalvos automobilių skaičius nuo 2000 m. augo nuo 2,8% iki 20,1% 2020 m., o juodų – nuo 11,6% iki 25,4%.
„CarVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis teigia, kad monochromatinės spalvos išlieka populiarios ir mėlynos spalvos automobiliams auga susidomėjimas, tačiau dauguma vairuotojų renkasi konservatyvias spalvas. Aukštesnės klasės automobiliai dažniausiai yra tamsesnės spalvos, tačiau dulkės ir nešvarumai ant jų labiau matosi, todėl pietų Europos vairuotojai vengia šių spalvų.
Ryškūs automobiliai Lietuvoje nėra labai populiarūs: geltonos spalvos yra vos 1,7%, o raudonos – 8,9%. Iš visų ryškių spalvų labiausiai vertinama mėlyna – 16,2%. 2000 m. Lietuvoje buvo 25,1% mėlynų automobilių, tačiau šis skaičius sumažėjo iki 11,2% 2020 m.
M. Buzelis pastebi, kad gamintojai siūlo mažiau spalvų pasirinkimų ir vairuotojai renkasi ramesnes spalvas. Pardavimo trukmė gali būti ilgesnė geltonų ar raudonų automobilių atveju.
Ekspertas pataria, kad renkantis naudotą automobilį, svarbiausia yra jo būklė, o ne spalva. Automobilio dažų būklė gali atskleisti informaciją apie jo praeitį ir galimus apgadinimus.
Naujausi tyrimai rodo, kad lietuviai dažniausiai renkasi pilkos spalvos automobilius.
Automobilio būklė, rida ir kaina yra esminiai veiksniai renkantis naudotą transporto priemonę. Tačiau spalva taip pat turi reikšmės. „CarVertical“, automobilių istorijos ataskaitas teikianti įmonė, atliko tyrimą, kuris parodė, kad Lietuvos vairuotojai linkę rinktis santūrias spalvas, vengdami ryškių atspalvių.
Tyrimo duomenimis, pilkos spalvos automobiliai sudaro 30,2% Lietuvoje patikrintų transporto priemonių, o baltos ir juodos spalvos – po 17,9%. Panaši situacija yra ir kitose Europos šalyse. Pilkos, juodos ir baltos spalvos laikomos praktiškomis, nes jos neišsiskiria iš aplinkos ir nereikalauja ypatingos priežiūros.
Įdomu, kad 2000 m. pilkos spalvos automobiliai buvo dar labiau populiariausi, jų dalis siekė 40,6%. Tuo tarpu pastebima baltos spalvos automobilių dalies augimas: nuo 2,8% 2000 m. iki 20,1% 2020 m. Juodos spalvos automobilių dalis taip pat išaugo nuo 11,6% 2000 m. iki 25,4% 2020 m.
„CarVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis mano, kad monochromatinės spalvos išliks populiarios ir ateityje. Jis taip pat pabrėžia, kad nors susidomėjimas mėlynos spalvos automobiliais auga, dauguma vairuotojų vis tiek renkasi konservatyvias spalvas.
Pabrėžiama, kad aukštesnės klasės automobiliai dažniausiai yra dažomi tamsesnėmis spalvomis, tačiau dulkės ir nešvarumai ant jų yra labiau matomi, todėl kai kurie vairuotojai tokių spalvų vengia.
Ryškios spalvos Lietuvos rinkoje nėra itin populiarios: geltonų automobilių dalis yra vos 1,7%, o raudonos – 8,9%. Mėlynos spalvos automobiliai sudaro 16,2% visų tikrintų transporto priemonių.
M. Buzelis taip pat pažymi, kad gamintojai dabar siūlo mažesnį spalvų pasirinkimą, palyginti su ankstesniais dešimtmečiais, kuomet spalvoti automobiliai buvo dažnesni. Dabar vairuotojai dažniau renkasi neįkyrias spalvas, nes mano, kad parduoti geltoną ar raudoną automobilį gali užtrukti ilgiau nei juodą ar pilką.
Automobilių ekspertas rekomenduoja, renkantis naudotą automobilį, pirmenybę teikti jo būklei, o ne spalvai. Automobilio kėbulo dažų būklė gali atskleisti informaciją apie transporto priemonės praeitį ir galimus apgadinimus.