Mercedes-Benz E klasės W213 E 350 d dažniausios problemos: išsamus vadovas

Mercedes-Benz E‑klasės W213 E 350 d – tai verslo klasės sedanas, sujungiantis komfortą, technologijas ir dyzelinio variklio trauką. Vis dėlto net ir šiame modelyje bėgant laikui išryškėja tam tikri pasikartojantys gedimai. Žemiau – aiškiai susisteminta apžvalga, kuo dažniausiai skundžiasi savininkai, kaip atpažinti simptomus ir ką daryti, kad remontai nekainuotų brangiai.

Apžvalga

E 350 d modelyje montuojamas 3,0 l eilinis šešių cilindrų turbodyzelis ir automatinė 9G‑Tronic pavarų dėžė. Dėl sudėtingų sistemų ir didelių apkrovų jautriausios vietos – turbokompresorius, kietųjų dalelių filtras (DPF), automatinės transmisijos valdymas, pneumatinė pakaba, elektronika, aušinimas ir jutikliai.

Variklio problemos

Turbokompresoriaus bėdos

  • Simptomai: silpnesnė trauka, padidėję dūmai iš išmetimo, cypimo ar ūžimo garsas įsibėgėjant.
  • Priežastys: alyvos nešvarumai ar trūkumas, perkaitimas, pašalinės dalelės įsiurbime.
  • Sprendimai: turbinos keitimas arba kapitalinis remontas; kokybiška alyva, laiku keičiamas alyvos ir oro filtras, tinkamai veikiantis PCV/alsuoklis.

DPF filtro užsikimšimas

  • Simptomai: prietaisų skydelio įspėjimai, vangus darbas, padidėjusios sąnaudos (L/100 km), dažnesnis regeneracijos poreikis.
  • Priežastys: daug trumpų maršrutų, kai filtras nespėja regeneruotis; prastesnės kokybės kuras.
  • Sprendimai: profesionalus DPF valymas arba keitimas; profilaktiškai – periodiškai ilgesnės kelionės pastoviu greičiu leidžiant filtrui natūraliai regeneruotis.

Alyvos nuotėkiai

  • Tipinės vietos: vožtuvų dangtelio tarpinė, karterio tarpinė.
  • Simptomai: dėmės po automobiliu, svilėsių kvapas, tepalo kvapas salone su įjungtu šildymu.
  • Sprendimai: tarpinės keitimas; laiku atliekami alyvos keitimai mažina sandarinimo detalių degradaciją.

Pavarų dėžės gedimai

  • Kietas perjungimas: dažniausiai padeda transmisijos valdymo bloko (TCU) programinės įrangos atnaujinimas ir alyvos su filtru keitimas.
  • Delsa įsibėgėjant ar „pagalvojimas“: galimas hidrokonvertoriaus gedimas, žemas alyvos lygis ar TCU sutrikimai. Sprendimai – alyvos lygio korekcija, programos atnaujinimas ar hidrokonvertoriaus keitimas.
  • Pavarų praslydimas: būdingesnis didelės ridos automobiliams; priežastis – sudilusios sankabėlės ar juostos. Reikalingas kapitalinis remontas arba keitimas. Padeda švelnesnis eksploatavimas ir reguliari priežiūra.

Pakabos ir vairo sistemos trūkumai

  • Pneumatinės pakabos (Airmatic) sandarumo praradimas: leidžiantys oro statramsčiai ar kompresoriaus nusidėvėjimas lemia „sėdančią“ pakabą, nelygų kėbulo aukštį, įspėjimus skydelyje. Sprendimas – defektuotų komponentų keitimas, periodinės apžiūros.
  • Laisvumas vairo mechanizme: susidėvėję traukės ar vairo krumpliastiebis sukelia klaksėjimą, netikslų vairavimą. Reikia keisti nusidėvėjusias detales ir atlikti suvedimą.

Elektrinės sistemos nesklandumai

  • Akumuliatoriaus išsikrovimas: parazitinės srovės nutekėjimas iš valdymo blokų, informacinės‑pramogų sistemos ar jutiklių. Sprendimai – diagnostika pagal srovės vartojimą, programinės įrangos atnaujinimai, defektuotų modulių keitimas. Ilgai stovint rekomenduojamas palaikomasis įkroviklis.
  • Jutiklių klaidos: netikslūs atstumai, išsijungiančios pagalbos sistemos, perspėjimai. Priežastys – laidų kontaktai, užteršimas, programinės klaidos. Padeda jutiklių valymas, jungčių patikra, prireikus – keitimas ir kalibracija.

Salono ir komforto įrangos problemos

  • Infotainment sistemos strigimai: užšąlantis ekranas, neveiklūs valdikliai, nesklandi Bluetooth jungtis. Dažniausiai pagelbėja programinės įrangos atnaujinimas; jei gedimas aparatinis – keitimas (ekranas ar valdymo blokas).
  • Elektrinių sėdynių mechanizmų gedimai: stringantys judesiai ar visai nereaguojantys mygtukai. Tipinės priežastys – varikliukų, jungiklių ar laidų gedimai, drėgmės patekimas. Reikalinga diagnostika ir defektuotų dalių keitimas.

Aušinimo sistemos sutrikimai

  • Radiatoriaus pratekėjimas: korozija ar mechaniniai pažeidimai sukelia aušinimo skysčio nuotėkį, perkaitimą. Sprendimas – radiatoriaus keitimas; profilaktika – laiku keisti aušinimo skystį ir naudoti gamintojo specifikacijas atitinkančias medžiagas.
  • Vandens siurblio (pompos) nusidėvėjimas: aušinimo skysčio nuotėkis, ūžimas nuo guolių, kylanti temperatūra. Reikalingas siurblio keitimas ir su tuo susijusių diržų bei įtempėjų patikra.

Triukšmai ir vibracijos

  • Pakabos bildesiai: susidėvėję įvorės, šarnyrai ar amortizatoriai sukelia triukšmą ir vibracijas nelygiuose keliuose. Padeda nusidėvėjusių dalių keitimas ir reguliarus patikrinimas.
  • Vėjo ūžesys: dažniausiai dėl langų ar durų sandariklių susidėvėjimo. Sprendimai – sandariklių reguliavimas ar keitimas, periodinis jų valymas ir priežiūra.

Kėbulo ir papildomi niuansai

  • Ankstyva korozija: jautriausios vietos – ratų arkos, dugnas, durų apačia. Padeda dažnesnis plovimas žiemą ir antikorozinė danga; židinius svarbu sutvarkyti anksti (nušlifavimas, gruntas, dažymas).
  • Elektrinis stovėjimo stabdis: kartais neužsifiksuoja ar neatsifiksuoja dėl pavarų mechanizmo ar elektrinės dalies sutrikimų. Dažniausiai sprendžiama perdiagnostavus modulį, atnaujinus programą arba pakeitus pavarą/aktyvatorių.

Profilaktika ir eksploatavimo patarimai

  • Laiku keiskite alyvą ir filtrus, naudokite gamintojo reikalavimus atitinkančius tepalus – tai svarbiausia turbokompresoriaus ir grandinių ilgaamžiškumui.
  • DPF apsaugai reguliariai planuokite ilgesnes keliones pastoviu greičiu, venkite nuolatinio trumpų atstumų režimo.
  • Transmisijai – periodiškai atnaujinkite programinę įrangą ir pagal grafiką keiskite alyvą su filtru.
  • Pneumatinei pakabai – tikrinkite sandarumą, kompresoriaus darbą ir aukščio jutiklius; pastebėję nelygų kėbulo stovį, reaguokite nedelsdami.
  • Elektrikai – stebėkite akumuliatoriaus būklę, saugokite automobilį nuo ilgo stovėjimo be įkrovimo; jutiklius ir kameras laikykite švarius.
  • Aušinimui – naudokite tinkamą aušinimo skystį ir laikykitės keitimo intervalų; pastebėję kvapus ar dėmes, nedelskite atlikti slėgio testą.
  • Kėbului – žiemą dažniau plaukite dugną ir ertmes, laiku atstatykite apsaugines dangas.

E‑klasės W213 E 350 d gali tarnauti patikimai ir ilgai, jei laiku atliekama profilaktika ir nesklandumai sprendžiami iškart jiems pasirodžius. Pastebėję simptomus, verta atlikti nuodugnią diagnostiką ir, jei reikia, darbus patikėti kvalifikuotiems specialistams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *