BMW 3 serijos E92 335d dažniausios problemos: išsamus gidas

BMW 3 serijos E92 335d – tai galingas dyzelinis kupė su M57 eiliniu šešių cilindrų, dviem turbokompresoriais paduodamu 3,0 l varikliu. Modelis patinka dėl didelio sukimo momento ir ekonomiškumo, tačiau ilgainiui išryškėja keli tipiniai gedimai. Toliau – aiškiai sudėliota dažniausių problemų apžvalga, simptomai ir ką verta daryti, kad automobilis išliktų patikimas.

Variklis: dažniausios problemos

Dpf filtro bėdos

Suodžių filtras (DPF) kaupdamas kietąsias daleles mažina taršą, tačiau trumpų atstumų režimas ir nepasiekiama darbinė temperatūra lemia užsikimšimą. Dažniausi požymiai: juntamas galios kritimas, padidėjusios sąnaudos, prietaisų skydelyje užsidegęs įspėjimas, o kritiniu atveju – avarinis („limp“) režimas. Padeda periodiškos ilgesnės kelionės pastoviais didesniais greičiais, kokybiški degalai ir profilaktinė diagnostika. Esant dideliam užsikimšimui, filtrą reikia profesionaliai išvalyti ar keisti. Žinotina: DPF išprogramavimas ar šalinimas Lietuvoje laikomas neteisėtu – automobilis gali nepraeiti techninės apžiūros ir gauti papildomą taršos mokestį.

Įsiurbimo sklendžių (swirl flaps) rizikos

Įsiurbimo kolektoriaus sklendės gerina degimą, bet dėl apnašų ir nusidėvėjimo gali strigti ar suirti. Simptomai: nelygus laisvasis darbas, galios trūkumas, užsidegęs variklio įspėjimas. Kritiniu atveju atskilusios dalys gali patekti į cilindrus. Sprendimai: nuolatinė patikra ir valymas, sutvirtintų detalių montavimas arba sklendžių pašalinimas pakeičiant jas uždengimo plokštelėmis. Pastarasis sprendimas nekeičia DPF/EGR teisinio statuso, tačiau darbus turi atlikti specialistai, įvertinant emisijų reikalavimus.

Turbokompresorių gedimai

Dviejų turbinų schema užtikrina plačią trauką, tačiau turbinos jautrios alyvos kokybei, karščiui ir tepimo sutrikimams. Požymiai: švilpimas ar cypimas, mėlyni ar juodi dūmai, juntamas traukos kritimas. Prevencija: laikytis trumpų alyvos keitimo intervalų, naudoti kokybišką alyvą, po dinamiškesnės kelionės leisti varikliui trumpai ataušti. Suirus turbinai – keitimas arba profesionalus restauravimas.

Egr vožtuvo užterštumas

Išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) vožtuvas, ilgainiui prisikaupęs suodžių, sukelia nelygų darbą, trūkčiojimą, galios stoką ir didesnes sąnaudas. Dažnai padeda nuėmimas ir išvalymas; stipriai susidėvėjus vožtuvą tenka keisti. Svarbu: EGR šalinimas ar išprogramavimas nesuderinamas su Lietuvos emisijų reikalavimais bei technine apžiūra.

Kuro purkštukų problemos

Aukšto slėgio „common rail“ sistema naudoja labai tikslius purkštukus. Jiems užsiteršus ar gedimo atveju pasireiškia nelygus darbas, dūmingumas, galios trūkumas, klaidų kodai. Padeda diagnostika pagal korekcijas, užsiteršusių purkštukų atnaujinimas ar keitimas. Naudokite kokybiškus degalus ir periodines kuro sistemos profilaktikas.

Alkūninio veleno skriemulio (harmoniko) susidėvėjimas

Susidėvėjęs skriemulys sukelia vibracijas, diržų slydimą, gali dingti vairo stiprintuvas ar nebekrauti generatorius. Išgirdus barškesį ar pajutus vibracijas – skubus keitimas, kartu patikrinant diržus ir įtempėjus.

Pavara ir transmisija

Automatinės dėžės elgsena

6 laipsnių automatinė pavarų dėžė paprastai patikima, tačiau laikui bėgant pasireiškia smūgiuotos perjungimo fazės, vėluojantis įsijungimas, tepalo nuotėkiai. Simptomai: pavarų „paieška“, praslydimai, įspėjimas skydelyje. Prevencija: periodiškai keisti alyvą ir filtrą naudojant gamintojo specifikaciją, laiku šalinti nuotėkius. Ilgai ignoruojant – gresia brangesnis remontas.

Diferencialo ūžesys

Galinio diferencialo guolių dėvėjimasis ar nepakankamas sutepimas sukelia ūžesį, ypač posūkiuose. Rekomenduojama keisti alyvą pagal grafiką, stebėti nuotėkius. Atsiradus ūžesiui – guolių ar sandariklių keitimas.

Kardaninis velenas ir šarnyrai

Nusidėvėję kryžmės, atraminiai guoliai ar išorinės granatos sukelia vibracijas ir stuksenimą akseleruojant ar atleidžiant akceleratorių. Sprendimai: patikra keltuve, sugedusių mazgų keitimas, ratų ir transmisijos balansavimas.

Pakaba ir vairavimas

Įvorių (sailenblokų) dėvėjimasis

Susikietėjusios ar įtrūkusios įvorės kelia bildesius per nelygumus, blogina stabilumą ir greitina padangų dėvėjimąsi. Keitimas į kokybiškas dalis pastebimai atgaivina valdymą.

Amortizatorių nuovargis

Silpni amortizatoriai sukelia linguotumą, per didelį kėbulo riedėjimą posūkiuose, gali matytis alyvos prasisunkimai. Rekomenduojamas porinis keitimas ir geometrijos patikra.

Vairo mechanizmo (kreipiamojo bėgio) bėdos

Požymiai: laisvumas, netolygus pasipriešinimas, skysčio pėdsakai, garsai sukant. Priežastys – dėvėti sandarikliai ar mechaninis nusidėvėjimas. Padeda remontas arba keitimas ir hidraulinės sistemos aptarnavimas.

Ratų suvedimas ir geometrija

Netiksli geometrija pasireiškia traukimu į šoną, nelygiu padangų dėvėjimu, kreivu vairu tiesiai važiuojant. Po pakabos darbų ar smūgių į duobę būtina atlikti suvedimą – tai gerina valdymą ir mažina sąnaudas.

Elektros sistemos sutrikimai

Akumuliatoriaus išsikrovimas

Parazitinės srovės nutekėjimas, nereguliarus važiavimas ar įkrovimo sistemos sutrikimai lemia išsikrovimus. Būdinga: sunkus užvedimas, įspėjamoji lemputė. Tiksliai nustatoma matuojant srovės nutekėjimą ir patikrinant generatorių, relines grandines bei papildomą įrangą.

Langų pakėlėjų gedimai

Stingantys ar lėtai judantys langai dažniausiai reiškia sugedusį pakėlėją. Sprendimas – keitimas į patikimą analogą, sutepant bėgelius ir sureguliuojant stiklo vedimą.

Prietaisų skydelio nesklandumai

Mirgėjimas, netikslūs matuoklių rodmenys ar protarpinis neveikimas apsunkina automobilio būklės stebėjimą. Reikalinga diagnostika, kontaktų ir maitinimo grandinių patikra; esant poreikiui – modulių remontas ar keitimas.

Centrinio užrakto kaprizai

Nenuoseklus durų užsirakinimas ar atrakinimas dažniausiai susijęs su spynelių pavarų (aktuatorių) ar laidų pažeidimais. Padeda aktuatoriaus keitimas, jungčių tvarkymas ir, jei reikia, raktelio perprogramavimas.

Salonas ir komfortas

Kondicionavimo sistemos silpnas darbas

Silpnas vėsinimas, kvapai ar pašaliniai garsai rodo šaltnešio nuotėkius, kompresoriaus ar vožtuvų gedimus, užsikimšusį salono filtrą. Reikalinga sandarumo patikra, užpildymas pagal normas ir profilaktinis aptarnavimas.

Vidaus apdailos dėvėjimasis

Saulė ir kasdienis naudojimas lemia plastikų blukimą, „soft-touch“ sluoksnio trūkinėjimą, sėdynių siūlių plyšimus. Reguliarus valymas, apsauginės priemonės ir selektyvus elementų atnaujinimas grąžina salono išvaizdą.

Saugos diržų veikimas

Vangus susivyniojimas ar sunkiai įsiseganti sagtis – saugumo rizika. Sprendimai: mechanizmų valymas, įtempėjų ir spynelių remontas arba keitimas, būklės patikra techninio aptarnavimo metu.

Garso sistemos trukdžiai

Trūkinėjantis garsas, tylūs ar neveikiantys garsiakalbiai neretai susiję su stiprintuvo, garsiakalbių ar laidynų pažeidimais. Diagnozuojama patikrinant maitinimus ir žemės taškus; prireikus keičiami komponentai.

Stoglangio nesklandumai

Nutekėjimai dažniausiai kyla dėl užsikimšusių nutekėjimo kanalų ar susidėvėjusių tarpinių, o strigimas – dėl mechanizmo nusidėvėjimo. Padeda kanalų valymas, tarpinių keitimas ir kreipiančiųjų tepimas; sugedus mechanizmui reikalingas remontas.

Durų užrakto pavaros gedimas

Viena ar kelios durys gali nereaguoti į centrinį užraktą – dažna priežastis sugedęs aktuatorius. Keitimas atstato normalų veikimą ir saugumą.

Priežiūra Lietuvoje ir teisės aspektai

Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Bet koks DPF/EGR sistemos išjungimas ar modifikacijos, didinančios emisijas, gali didinti mokestį ir trukdyti praeiti techninę apžiūrą. Kad automobilis išlaikytų gerą techninę būklę ir atitiktų reikalavimus, verta:

  • naudoti kokybišką dyzeliną ir laikytis trumpesnių alyvos keitimo intervalų;
  • periodiškai atlikti DPF būklės, EGR, turbokompresorių ir purkštukų diagnostiką;
  • neuždelsti transmisijos alyvos ir filtrų keitimų;
  • prižiūrėti pakabą ir atlikti ratų suvedimą po darbų ar smūgių;
  • tikrinti elektros sistemos įkrovimą ir parazitines sroves.

Esmė

E92 335d gali būti nuostabiai greitas ir efektyvus, jei laiku atliekama profilaktika. Didžiausią dėmesį skirkite DPF/EGR švarai ir teisėtumui, turbinų tepimui, purkštukams, automatinės dėžės aptarnavimui bei važiuoklės geometrijai. Taip išlaikysite gerą dinamiką, patikimumą ir išvengsite netikėtų išlaidų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *