Audi A4 B6 2.4 (gamintas 2000–2006 m.) laikomas solidžiu, komfortišku sedanu su švelniai veikiančiu 2,4 l V6 varikliu. Vis dėlto šis amžius reiškia ir tam tikras tipiškas bėdas. Žemiau – aiškus vadovas, kaip atpažinti dažniausius gedimus, kodėl jie atsiranda ir ką daryti, kad automobilis važiuotų patikimai.
Ką verta žinoti apie modelį
Šis A4 pasižymi tylia eiga, gera ergonomika ir solidžia apdaila. Tačiau pagrindinės techninės rizikos sukasi apie paskirstymo diržą su vandens siurbliu, alyvos sandarumą, aušinimo, uždegimo ir PCV (alkūninio veleno alsavimo) sistemas. Savo dalį duoda ir važiuoklės bei elektros komponentų senėjimas.
Paskirstymo diržo ir vandens siurblio profilaktika
V6 2,4 l variklyje paskirstymo diržas sinchronizuoja alkūninį ir skirstomuosius velenus. Jam susidėvėjus ar nutrūkus, gresia rimti vidiniai variklio pažeidimai. Kartu nuo diržo sukasi ir vandens siurblys – jo gedimas gali sukelti aušinimo skysčio nuotėkį bei perkaitimą.
Kaip pasireiškia
- Bildėjimas ar „tiksėjimas“ iš variklio
- Netolygus darbas, užgesimai, trūkčiojimai
- Kraštutiniu atveju – staigus variklio sustojimas
Kodėl taip nutinka
- Amžius, didelė rida, karštis ir alyvos poveikis silpnina diržo medžiagą
- Susidėvi įtempėjai ir kreipiančiosios ritinėliai
- Vandens siurblio guolio ar sandariklių nusidėvėjimas
Ką daryti
- Keisti visą komplektą – diržą, įtempėjus, ritinėlius ir vandens siurblį kas 60 000–90 000 km arba kas 5–7 metus
- Rinktis kokybiškas OEM ar patikimų gamintojų dalis
- Darbą patikėti patyrusiems meistrams, nes procedūra darbui imli
Alyvos nuotėkiai: kur ieškoti
Šiame variklyje dažniausiai tepa vožtuvų dangtelių tarpinės, skirstomųjų velenų reguliatorių (cam adjuster) sandarikliai ir alyvos aušintuvo tarpinės. Ignoruojami nuotėkiai gali sukelti uždegimo problemas ar nepakankamą variklio tepimą.
Simptomai
- Alyvos kvapas, dūmai nuo karštų paviršių
- Šlapios vietos ant variklio, dėmės po automobiliu
- Mažėjantis alyvos lygis
- Uždegimo sutrikimai, jei alyva patenka ant žvakių ar ričių
Priežastys ir sprendimai
- Guminės tarpinės ir sandarikliai su amžiumi kietėja ir trūkinėja – juos keisti
- Patikrinti vožtuvų dangtelių tarpines, skirstomųjų velenų reguliatorių sandariklius ir alyvos aušintuvo tarpines
- Naudoti kokybišką sintetinę alyvą ir laikytis keitimo intervalų, kad sandarikliai išliktų elastingesni
Aušinimo sistema: termostatas, radiatorius, žarnos
Netinkamai veikiantis termostatas, pratekantis radiatorius ar sutrūkinėjusios žarnos sukelia temperatūros svyravimus ir gali baigtis perkaitimu.
Kaip atpažinti
- Šokinėjanti temperatūros rodyklė
- Prastai šylantis salonas
- Matomi aušinimo skysčio pėdsakai
- Variklio perkaitimas
Kas kaltas ir ką tikrinti
- Užstrigęs termostatas – keisti
- Radiatoriaus korozija ar užsikimšimas – tikrinti srautą ir sandarumą
- Susenę guminiai vamzdžiai, prasisunkęs vandens siurblys – keisti pažeistas dalis
- Naudoti tik tinkamo tipo aušinimo skystį ir periodiškai atlikti sistemos plovimą
Uždegimo sistema: ritės ir žvakės
Su laiku uždegimo ritės ir žvakės praranda efektyvumą. Tai lemia netolygų darbą, didesnes sąnaudas ir galios stoką.
Požymiai
- Netolygi laisvoji eiga ir trūkčiojimai
- Silpnesnė akceleracija, padidėjusios sąnaudos
- Įsižiebusi variklio klaidos lemputė
Priežastys ir sprendimai
- Ritės nukenčia nuo karščio, elektros apkrovų ir alyvos – keisti sugedusias
- Žvakės susidėvi ar apsisuodina – keisti laikantis intervalų ir teisingo tarpelio
- Dažnai verta keisti visą komplektą (visas rites ir žvakes), kad darbas būtų tolygus
PCV ir alsuoklio sistema
PCV vožtuvas ir alsuoklio žarnos laikui bėgant užsineša nuosėdomis arba sutrūkinėja. Tai kelia slėgio disbalansą karteryje, didina alyvos sąnaudas ir trikdo variklio darbą.
Simptomai
- Nesaugi laisvoji eiga, prastesnė ekonomija
- Padidėjusios alyvos sąnaudos, alyvuotos įsiurbimo detalės
- Didesnė nuotėkių rizika dėl perteklinio slėgio
Sprendimai
- Keisti PCV vožtuvą ir pažeistas žarnas
- Periodiškai apžiūrėti sistemą profilaktiškai
- Laiku keisti alyvą, kad mažėtų nuosėdų susidarymas
Važiuoklė ir vairavimas
Su amžiumi dyla svirčių įvorės, šarnyrai, traukės bei amortizatoriai. Gali nusilpti ir vairo stiprintuvas, atsirasti pratekėjimų.
Į ką atkreipti dėmesį
- Bildesys per duobes, neaiškūs garsai priekinėje dalyje
- Laisvumas vairo mechanizme
- Nelygus padangų dėvėjimasis
- Kietesnis, mažiau komfortiškas važiavimas
Kaip sutvarkyti
- Keisti susidėvėjusias svirčių įvores, šarnyrus, traukes
- Atnaujinti amortizatorius/riteriaunes, atlikti ratų suvedimą
- Jei bėda vairo stiprintuve – šalinti pratekėjimus, keisti skystį, diagnozuoti siurblį
Elektronika ir davikliai
Amžėjant automobiliui, dažnėja elektros kontaktų korozija ir jutiklių gedimai. Nesklandumai gali paliesti prietaisų skydelį, klimato valdymą, langus ar centrinį užraktą. Iš jutiklių pusės dažniausiai stringa oro masės matuoklė, lambda zondai ar aušinimo temperatūros daviklis.
Kas dažniausiai nutinka
- Silpnas akumuliatorius, pavargęs generatorius
- Korodavę laidų sujungimai, prasti masės taškai
- Sutrikę relių ar valdymo blokų darbai
Kaip diagnozuoti ir taisyti
- Nuskaityti klaidas, patikrinti maitinimus ir mases
- Valyti, sutvirtinti jungtis, keisti sugedusias reles ar jutiklius
- Prireikus atnaujinti ar keisti valdymo blokus
Kuro tiekimo sistema
Siurblys, purkštukai ir filtras – trys dažniausios vietos, kur atsiranda našumo praradimas, trūkčiojimai ar sunkus užsivedimas. Užsiteršimas ar slėgio stoka tiesiogiai veikia dinamiką ir ekonomiškumą.
Požymiai
- Vangus akseleravimas, užgesimai, netolygus darbas
- Sunkesnis užsivedimas, ypač po stovėjimo
- Padidėjusios sąnaudos ir emisijos
Sprendimo žingsniai
- Matuoti kuro slėgį, vertinti siurblio darbą
- Valyti arba keisti purkštukus, laiku keisti kuro filtrą
- Esant poreikiui atlikti visos kuro sistemos valymą
Priežiūros santrauka
- Laikykitės paskirstymo diržo ir vandens siurblio keitimo intervalų
- Stebėkite alyvos lygį ir sandarumą, naudokite kokybišką sintetinę alyvą
- Reguliariai tikrinkite aušinimo skystį, termostatą, žarnas ir radiatorių
- Keiskite žvakes ir uždegimo rites pagal būklę ar nustatytus intervalus
- Neapleiskite PCV sistemos patikros
- Periodiškai apžiūrėkite važiuoklę ir atlikite suvedimą
- Prižiūrėkite elektros sistemą: akumuliatorių, generatorių, kontaktus
- Laiku keiskite kuro filtrą, naudokite kokybišką kurą
Tvarkingai prižiūrimas Audi A4 B6 2.4 išlieka komfortiškas ir patikimas. Ankstyvas simptomų pastebėjimas, planinė profilaktika ir kokybiškos dalys – geriausia investicija į ilgaamžį ir malonų automobilio eksploatavimą.

