BMW 5 serijos G30 530e iPerformance – į tinklą kraunamas hibridas, derinantis markės komfortą ir dinamiką su elektrinio važiavimo efektyvumu. Tačiau kaip ir bet kuris sudėtingas automobilis, šis modelis turi tipinių silpnų vietų. Žemiau – dažniausi gedimai, jų požymiai ir patarimai, kaip išvengti didesnių išlaidų bei išlaikyti gerą hibrido formą.
Bmw 530e g30: esmė trumpai
Ši versija jungia 2,0 l turbininį benzininį variklį su elektriniu motoru ir aukštos įtampos ličio jonų baterija. Toks derinys leidžia važiuoti vien elektra trumpais atstumais, sumažinti degalų sąnaudas ir CO₂ emisiją – o tai svarbu ir dėl Lietuvoje taikomo taršos mokesčio, priklausančio nuo CO₂, kuro tipo ir pirmos registracijos metų.
Baterijos ir įkrovimo bėdos
Požymiai
- Sumažėjęs elektrinis nuotolis, ypač šaltuo ar labai karštu oru
- Nepavyksta įkrauti iš namų stotelės ar viešo įkrovimo
- Įkrovimo durelių (lizdo dangtelio) strigimas – neatsidaro arba neužsidaro
Priežastys
- Natūrali akumuliatoriaus talpos degradacija, spartesnė dėl aukštos/žemos temperatūros ar netolygių įkrovimo įpročių
- Netvarkingas EVSE kabelis ar sieninė stotelė, programinės įrangos klaidos, gedęs automobilio įkroviklis
- Įkrovimo durelių pavaros/mechanizmo sutrikimas ar elektros instaliacijos nesklandumai
Ką daryti
- Įdiegti naujausius programinės įrangos atnaujinimus, periodiškai iš naujo paleisti įkrovimo sistemą
- Patikrinti įkrovimo įrangą, lizdą ir saugiklius; esant reikalui – testuoti automobilio įkroviklį
- Prižiūrėti dureles, nebrukti jėga; sugedus pavarai – keisti aktuatorių
Variklis ir hibridinė sistema
Požymiai
- Trūkčiojimas ar dvejonė pereinant iš elektrinio į benzininį režimą
- Įspėjamieji indikatoriai, padidėjusi darbinė temperatūra, prastesnė trauka
- Alyvos kvapas, dėmės po automobiliu ar ant variklio
Priežastys
- Hibridinės valdymo sistemos programiniai trikdžiai ar degalų padavimo netolygumai
- Aušinimo sistemos komponentų (vandens siurblio, termostato, radiatoriaus) nusidėvėjimas
- Sukietėję ar suskilę tarpinių paviršiai (vožtuvų dangtelio, alyvos filtro korpuso, karterio)
Ką daryti
- Atnaujinti valdymo programinę įrangą, atlikti diagnostiką hibrido valdymo blokui
- Reguliariai keisti aušinimo skystį, tikrinti sistemos sandarumą ir temperatūrų stabilumą
- Pastebėjus alyvos žymes – lokalizuoti šaltinį ir keisti susidėvėjusias tarpines
Pavarų dėžės sutrikimai
8 laipsnių automatinė transmisija paprastai veikia švelniai, tačiau laikui bėgant gali pasireikšti netolygumai.
Požymiai
- Šaltesnėmis sąlygomis ar apkrovos metu – šiurkštus, vėluojantis perjungimas
- Slydimas: variklio apsukos kyla, o greitis – ne
- Tepalo (ATF) nuotėkis
Priežastys
- Susenusios ar užterštos transmisijos alyvos savybės
- Mechatronikos valdymo bloko ar sankabinių paketų dėvėjimasis
- Sandariklių, tarpinių ar aušinimo linijų nesandarumas
Ką daryti
- Keisti transmisijos alyvą ir filtrą pagal būklę; prireikus – atlikti programinį adaptacijų atnaujinimą
- Diagnozuoti mechatronikos darbą; esant nuolatiniam slydimui – vertinti kapitalinį remontą
- Greitai šalinti nuotėkius, kad išvengtumėte brangesnių pažeidimų
Elektronikos ir multimedijos nesklandumai
Požymiai
- Multimedijos ekrano, navigacijos ar garso valdymo strigimai
- Neteisingi jutiklių pranešimai (pvz., TPMS), įsijungiančios įspėjimo lemputės be akivaizdžios priežasties
Priežastys
- Programinės įrangos klaidos, modulio ar instaliacijos gedimai
- Valdymo blokų tarpusavio komunikacijos sutrikimai, nusilpęs 12 V akumuliatorius
Ką daryti
- Atnaujinti programinę įrangą, atlikti modulio perkrovimą, patikrinti 12 V akumuliatoriaus būklę
- Gedimus diagnozuoti pagal klaidų kodus; prireikus – remontuoti ar keisti atskirus valdiklius
Pakaba ir vairavimas
Požymiai
- Bildesiai per nelygumus, neapibrėžtas valdymo jausmas, nelygus padangų dėvėjimasis
- Kietesnė ar spyruokliuojanti eiga, padidėjęs kėbulo svyravimas posūkiuose
- Laisvumas vairuojant, sumažėjusi stiprintuvo pagalba mažu greičiu
Priežastys
- Valdymo svirčių įvorės ir šarnyrai, natūraliai dėvimi eksploatacijos metu
- Adaptuojami amortizatoriai – sandarumo praradimas ar gedimas
- Vairo mechanizmo (kreipiančiosios) dėvėjimasis ar elektrinio stiprintuvo sutrikimai
Ką daryti
- Periodiškai tikrinti svirčių komplektus; prireikus – keisti pilną mazgą
- Diagnozuoti amortizatorių būklę; nesandarumui atsiradus – keisti poromis
- Įvertinti vairo traukes, antgalius ir patį mechanizmą; esant laisvumui – remontas ar keitimas
Aušinimo sistemos gedimai
Požymiai
- Greitai kylanti darbinė temperatūra, įspėjamieji pranešimai
- Aušinimo skysčio nuotėkiai
- Sumažėjusi galia ar avariniai režimai esant apkrovai
Priežastys
- Elektrinio vandens siurblio gedimas – cirkuliacijos praradimas be aiškaus įspėjimo
- Termostato strigimas atviroje ar uždaroje padėtyje
- Plastikinių komponentų (radiatoriaus, žarnų, išsiplėtimo bako) trapumas bėgant metams
Ką daryti
- Laiku keisti aušinimo skystį, profilaktiškai tikrinti siurblio našumą ir termostatą
- Stebėti sistemos slėgį ir temperatūras; radus nuotėkį – nedelsiant šalinti
- Senstančius plastikinius elementus keisti prevenciškai, ypač po didelių ridų ar ekstremalių temperatūrų
Išvados ir profilaktika
- Atnaujinkite programinę įrangą – daug smulkių hibrido ir multimedijos nesklandumų išsisprendžia būtent taip
- Laikykitės skysčių keitimo grafikų ir stebėkite sandarumą – tai pigiausia draudimo forma nuo didelių remontų
- Trikdžius fiksuokite anksti: neįprasti garsai, kvapai ar įspėjimai dažnai signalizuoja apie dar nedidelius, lengvai sutvarkomus gedimus
- Tvarkingas akumuliatorius, aušinimas ir degalų sistema padeda išlaikyti žemas CO₂ emisijas, o tai gali turėti įtakos taršos mokesčiui Lietuvoje
530e gali būti labai efektyvus ir malonus kasdienis automobilis, jei jam skiriama reguliari priežiūra ir laiku reaguojama į simptomus. Taip sumažinsite netikėtų remontų riziką ir išlaikysite hibrido pranašumus tiek dinamikoje, tiek ekonomiškume.

