BMW 6 serijos E63 645i – prabangus kupė su 4,4 l N62 V8 varikliu, gebantis suderinti rafinuotą važiavimą ir solidų našumą. Tačiau, kaip ir dauguma sudėtingos konstrukcijos automobilių, šis modelis turi kelias žinomas silpnas vietas. Žemiau – aiškiai sudėliotas gidą apie dažniausius gedimus, jų požymius ir ką daryti, kad jie netaptų brangiomis problemomis.
Variklis: tipinės bėdos ir požymiai
N62 V8 garsėja švelniu veikimu, bet ilgainiui gali pasireikšti kelios tipinės problemos.
- Vožtuvų kotų sandarikliai: sukietėję ir sutrūkinėję sandarikliai praleidžia alyvą į degimo kamerą. Požymiai – padidėjusios alyvos sąnaudos, melsvi dūmai iš išmetimo, užsiteršusios žvakės, dažnai pastebimi po ilgesnio stovėjimo ar šaltam užvedus. Darbas keitimo metu – imlus laikui, bet būtinas, kad išvengtumėte didesnės žalos.
- Aušinimo kanalo (slėnio) vamzdis: vamzdis, einantis per variklio „V“ slėnį, laikui bėgant gali pradėti leisti skystį. Simptomai – lėtai mažėjantis aušinimo skysčio lygis, dažni papildymai, džiūstančių nuotėkių žymės. Remontui reikia nuimti įsiurbimo kolektorių ir kitus komponentus, todėl tai nėra pigus darbas.
- Generatoriaus laikiklio tarpinė: praleidžianti alyvą tarpinė gali apipilti generatorių, sukeldama elektros tiekimo sutrikimus. Jausis svilėsių kvapas, matysis alyvos pėdsakai ties generatoriumi, gali mirgėti įspėjimai apie įkrovą. Tarpinės keitimas ir vietos nuvalymas padeda išvengti generatoriaus gedimo.
Pavarų dėžė: perjungimo strigimai ir slydimas
Šešių laipsnių automatinė dėžė paprastai dirba sklandžiai, bet su didesne rida gali pasireikšti:
- Šaltas ar apkrautas perjungimas su vėlavimu ir smūgiais: priežastys dažniausiai – nusidėjęs ar užterštas tepalas, programinės įrangos klaidos, adaptacijų „pasimetimas“. Padeda tepalų ir filtro keitimas, programinės įrangos atnaujinimas ar adaptacijų pernustatymas.
- Slydimas: variklio apsukos kyla, o greitis – ne. Tai ženklas, kad trūksta ar praradęs savybes tepalas, dėvisi sankabų paketai ar yra vidinių pažeidimų. Jei po tepalo keitimo situacija nesikeičia, būtina išsami diagnostika – gali prireikti rimtesnio remonto.
Elektros sistema: išsikrovimai ir daviklių kaprizai
Sudėtinga elektros architektūra suteikia daug patogumų, bet kartu padidina gedimų riziką.
- Akumuliatoriaus išsikrovimas: dažnos priežastys – moduliai, kurie „nemiega“, komforto prieigos sistemos sutrikimai, laidų problemos. Reikia matuoti srovės nuotėkį ir ieškoti kaltininko po vieną atjungiant grandines.
- Generatorius: jo darbas gali sutrikti, ypač jei ant jo patenka alyvos iš laikiklio tarpinės. Simptomai – prietaisų skydelio mirgėjimas, pritemstantys žibintai, įspėjimai apie įkrovimą. Profilaktika – tikrinti nuotėkius ir generatoriaus įtampą.
- Davikliai ir valdymo blokai: klaidingi TPMS pranešimai ar atsitiktiniai klaidų kodai (pvz., degalų ar taršos valdymo sistemose) gali neturėti mechaninės priežasties. Tokiais atvejais padeda profesionali diagnostika su gyvų duomenų analize.
Važiuoklė ir vairavimas: įvorės, amortizatoriai, stiprintuvas
- Priekinių svirčių įvorės: susidėvėjus atsiranda bildesiai per nelygumus ir mažesnis vairo tikslumas. Pasekmės – nelygus padangų dilimas, mažesnis stabilumas, ypač didesniu greičiu. Dažnai verta keisti visą svirtį.
- Galiniai amortizatoriai: praradę efektyvumą sukelia „plaukiojančią“ eigą, didesnį kėbulo svyravimą posūkiuose ir diskomfortą. Uždelstas keitimas didina padangų dėvėjimąsi.
- Vairo stiprintuvas: siurblio ar žarnų nuotėkiai mažina skysčio lygį, vairas tampa sunkus, o siurblys perkaista ir gali sugesti. Reikia laiku šalinti nuotėkius ir tikrinti skysčio lygį.
Aušinimo sistema: termostatas, plastikas ir vandens siurblys
- Termostatas: užstrigęs atviroje arba uždaroje padėtyje lemia neteisingą darbo temperatūrą, mažesnį efektyvumą ir didesnę mazgų dėvą. Prevencija – keitimas pagal būklę ar ridą.
- Plastikiniai komponentai: radiatorius, žarnos ir išsiplėtimo bakelis laikui bėgant tampa trapūs ir trūkinėja. Ypač jautru senesniems automobiliams ir temperatūrų svyravimams. Nuotėkiai – tiesus kelias į perkaitimą.
- Vandens siurblys ir išsiplėtimo bakelis: tipiniai nuotėkiai ir guolių ūžesys. Požymiai – švilpimas/ūžimas priekyje, kylanti aušinimo temperatūra, rožiniai ar balti apnašai. Gedus siurbliui, keisti nedelsiant.
Kuro sistema: purkštukai ir filtras
- Purkštukų užsiteršimas ar pratekėjimas: netolygi darbų eiga, juodi ar melsvi dūmai, prastesnė trauka ir sąnaudos. Kartais pakanka ultragarsinio valymo, bet dažnai reikalingas keitimas.
- Užsikimšęs kuro filtras: riboja srautą, sukelia galios trūkumą ir gali apkrauti siurblį. Keitimas pagal intervalą – būtinas, kad apsaugotumėte purkštukus ir siurblį.
Alyvos nuotėkiai: nuo dangtelių iki alkūninio veleno sandaros
- Vožtuvų dangtelių tarpinės: sukietėjusios tarpinės leidžia alyvai bėgti ant išmetimo kolektoriaus – juntamas svilėsių kvapas, matosi dūmelis. Ilgainiui krenta alyvos lygis ir didėja variklio dėvėjimas.
- Alyvos filtro korpuso tarpinė: nuotėkis gali aptaškyti pavaros diržą ir sukelti jo slydimą. Reikalingas tarpinės keitimas ir kruopštus vietos valymas.
- Karterio tarpinė: tipinis lašėjimas ant žemės, nešvara po automobiliu ir ekologinės rizikos. Geriausia spręsti neatidėliojant.
- Galinis alkūninio veleno sandariklis: nutekėjimas tarp variklio ir pavarų dėžės. Darbas sudėtingas, nes dažnai tenka nuimti dėžę, bet vilkinti nepatartina.
Kaip prailginti tarnavimą
- Trumpesni alyvos ir filtrų keitimo intervalai nei minimaliai nurodyta – ypač svarbu V8 varikliui.
- Aušinimo sistemą tikrinti profilaktiškai: slėgio testas, termostato ir siurblio būklė, plastiko elementų apžiūra.
- Pavarų dėžės tepalus ir filtrą keisti periodiškai, atlikti adaptacijų pernustatymą po serviso.
- Reguliariai tikrinti nuotėkius – alyvos, aušinimo, vairo stiprintuvo skysčio – ir šalinti juos iš karto.
- Atliekant diagnostiką, naudoti gyvus duomenis ir apkrovos testus, o ne pasikliauti vien klaidų kodais.
Išvada
BMW 6 serijos E63 645i žavi dinamika ir komfortu, tačiau turi specifinių silpnų vietų: nuo N62 variklio sandariklių ir aušinimo kanalo vamzdžio iki automatinės pavarų dėžės, elektros, važiuoklės ir alyvos sandarumo. Laiku atliekama profilaktika, kokybiškos dalys ir tiksli diagnostika padeda išvengti brangių remontų ir ilgiau mėgautis tuo, dėl ko šis kupė buvo sukurtas – sklandžiu, galingu važiavimu.

